Yeah, alles up and working

Ik wil iedereen hier bedanken voor het mee denken en aandragen van ideeën en oplossingen!
En met name dank voor @Dnties...die blijkbaar mij volgt ;-) haha
Op mijn laatste 3 vragen, was hij het meest actief, en kwam hij ook aldoor met zinvolle informatie aanzetten, thanks man!
Wat heb ik gedaan om het goed werkend te krijgen:
Ik riep al dat ik de antennes (voelsprieten) van mijn router kwijt was...bleken die niet eens op deze router te zitten (oeps) die zaten op een vorige router van mij....zo vaak kijk ik dus naar mijn router ;-)
Maar aangezien ik toch nog naar de computer zaak moest, heb ik daar mijn probleem voorgelegd (wanneer ik alleen 5 Ghz aan heb, heb ik supersnel internet, behalve boven, zet ik 2.4 aan, overstemt die mijn 5 Ghz en kom ik niet boven de 26 Mbps.
Hij zei dat het wel eens kon komen door dat mijn router al een jaar of 5 is, en de techniek alweer stukken beter geworden is.
Dat een router nu een veel krachtigere signaal heeft, en hij raadde mij een
http://www.dlink.com/nl/nl/home-sol...868l-wireless-ac1750-dual-band-gigabit-router
Als het signaal dan niet goed was, kon ik het gewoon retourneren.
Nooit geschoten is altijd mis, dacht ik.
Geïnstalleerd, en het werkt als een tierelier

Nadat ik een nieuw (sneller) netwerkkaart in mijn laptop heb geplaatst, en aan het werk gekregen heb, ontvang ik op 2 laptops en een smartphone 120 MBps.
Ook op de 1e verdieping.
En op nog een verdieping hoger (zolder) heb ik met 1 test 101 Mbps gehaald.
Ik ben een tevreden man
Met dank aan jullie!