Snelheid verhogen in U torrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Beste leden,

Elke keer als ik een torrent download, gaat het downloaden niet super snel terwijl
dat wel mogelijk moet zijn. Heel soms kom ik uit op 200 kb/s of meer. Maar
dat gebeurt zelden, vaak zit ik rond de 50 kb/s tot 100 kb/s. Ik weet dus dat
het makkelijker veel sneller kan. Nu lees ik op internet dat je zelfs tot 900 kb/s
kan gaan downloaden, maar daarvoor moet je volgens mijn wel voor betalen.

Zijn er dus eigenlijk mogelijke opties om het maximale uit een torrent te halen?
Dit zou wel fijn zijn, want een bestand met 8 gb kan met 50 tot 100 kb/s nog
wel ontzettend lang gaan duren.

Ik hoop dat jullie hierbij een oplossing voor mijn weten, om toch een fijne snelheid
te mogen behalen wat zeker boven de 200/300 kb/s zou zijn.

Alvast bedankt voor de hulp:)

Laatst bewerkt:
De snelheid van het downloaden met torrents hangt af van een aantal factoren:
1) je internet-snelheid, welke snelheid heb je bij je provider
2) het aantal seeders en leechers van dat wat je wil downloaden, hoe meer aanbieders, hoe hogere snelheid
3) het op de juiste wijze openen en forwarden van de benodigde poorten

1) Ik heb zelf een zeer snelle verbinding vanaf 3 mb/s downloadsnelheid tot
512 kb/s uploadsnelheid.
2) Bij de torrent die ik nu heb aanstaan heb ik 10 seeds en 67 peers.
3)Alle poorten staan goed open, tenminste dit meld U torrent dan zo.
Dit klopt verder ook wel, want dat heb ik gelijk vanaf het begin bij
het downloaden van de eerste torrent alles open gezet.

Laatst bewerkt:
Met jouw internetsnelheid kun je niet veel hoger komen dan 300/350 k/bs, want sneller kan dan gewoon niet.

Wanneer je zeker weet dat alles goed ingesteld is dan hebben de betreffende seeders/leechers hun upload-snelheid heel laag ingesteld.

a) snellere internet-verbinding nemen
b) andere torrent zoeken met meer en snellere seeders

De snelheid vind ik snel genoeg, en aan het aantal seeds legt het niet,
want soms kom ik met hetzelfde aantal op wel 200 kb/s. Zou een
bepaald programma niet werken zoals eweka?

Bij Eweka download je niet met torrents, maar uit Nieuwsgroepen, inderdaad sneller.

Maar NOOIT sneller dan je internet-verbinding is, dus max. 350kb/s in jouw geval

Echt alleen een andere/snellere internet-verbinding, dat is toch ook logisch....

Ja maar dan vraag ik me toch af of hij daar dan wel aankomt, nu hoort
hij eigenlijk ook aan 300 kb/s te komen, wat hij zelden komt. Ik blijf
er bij dat er wel manieren zijn om dit in te stellen.

De snelheid van het downloaden met torrents hangt af van een aantal factoren:
1) je internet-snelheid, welke snelheid heb je bij je provider
2) het aantal seeders en leechers van dat wat je wil downloaden, hoe meer aanbieders, hoe hogere snelheid
3) het op de juiste wijze openen en forwarden van de benodigde poorten

Ik heb je de drie oorzaken van je snelheid gegeven, maar wanneer je dat niet wilt geloven, dan kan ik het ook niet helpen, mij hoef je het in ieder geval niet meer te vragen.

Ik blijf er bij dat er wel manieren zijn om dit in te stellen.

Sorry, maar de ENIGE manier om dit voor elkaar te krijgen is door het nemen van een snellere internetverbinding.

Ik kan max tot 20mbit wat neer komt op ongeveer 2 mb per seconde (wanadoo/orange). Deze snelheid haal ik niet en kan max downloaden met ongeveer 800kb mits er voldoende seeders en leechers zijn.

Jou verbinding is max 3mbit en dus max ongeveer 350kb. Percies zoals mrmusic zegt en NEE er zijn GEEN manieren om dit in te stellen zonder het nemen van een snellere verbinding. Echt niet, never nooit niet, onmogelijk.

mrmusic heeft 100% gelijk. Maar probeer zijn tips nou eerst eens even.... Misschien dat je dan wel rond de 300 gaat halen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook uTorrent gehad en hoewel men denkt dat hij/zij op volle snelheid download, worden van veel torrents de downloadsnelheden beperkt om downloaden ook acceptabel te houden voor mensen met een wat langzamere internetverbinding. Ik zelf was niet tevreden met uTorrent, aangezien ik een snelle internetverbinding heb. Ik maak nu gebruik van Bitcomet. Deze download continue op de maximale downloadsnelheid, indien genoeg peers uiteraard.

Een vraagje tussendoor van mij...

Ik heb laatst DAP gedownload, van speed.com

Deze schijnt wel mn normale downloads te 'versnellen', dit kan ik dan ook terug zien in het schermpje van DAP. Maar werkt dit ook met Bittorent?? Want ik zie de link niet tussen Bittorent en DAP terug in 1 van de vensters....

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan