snelheid wireless internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is geen 11kb/sec maar 11mbit/sec. Dat is wel ff een verschilletje. Ik weet wel bijna zeker dat de snelheid van Wanadoo Broadband Premium wel onder de 11 mbit ligt. Dus je internet zal er niet veel trager op worden.

Ja dat weet ik ook wel zeker :) Zijn er ook standaard pakketten te koop voor zo'n draadloos netwerk. Ik heb nu een draytek vigor 2200E router. Kan ik die ook nog gebruiken in een draadloos netwerk. Dan heb ik vast nog iets nodig om daarop te zetten ofzo

weet iemand dit

bedankt

knackje

Er zijn wel standaard pakketten te krijgen ja, maar dan ben je meestal duurder uit omdat er dingen in zitten die je niet nodig hebt. Als je je router wilt blijven gebruiken en bijv. draadloos een laptop bij je netwerk wilt betrekken, zul je volgens mij een accespoint moeten kopen. En dat is weer ff wat duurder.

Een acces point, Waar kan ik die krijgen. Is zoiets ook gewoon verkrijgbaar bij b.v mediamarkt

groeten knackje

p.s moet ik er dan gewoon 1 nemen. Het is inderdaad voor een laptob die ik draadloos mee wil kunnen internetten

accespoint's zijn bij de meeste zaken wel te krijgen, bij dixins's hadden ze laatst een aanbieding en mediamarkt zal ze ook wel hebben

Kijk hier even.

http://www.computer-store.nl/cs_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=18

Het acces point kun je gebruiken om op je router aan te sluiten. Dan zul je op je laptop ook nog een draadloos netwerkkaartje nodig hebben (als die er niet al zit ingebouwd) en daar kun je een PCMCIA kaartje voor kopen of een USB adaptertje. Ligt eraan wat je zelf handiger vindt. Zo'n USB adapter past natuurlijk ook op een 'echte' computer.

Er is ook nog een andere optie, en dat is wat ik heb gedaan: een pc neerzetten die altijd verbinding heeft met internet, en daaraan zo'n USB ding hangen. M'n laptop had al wireless. Internet delen installeren en klaar. Dat scheelt behoorlijk in de kosten, maar je moet wel altijd die ene computer met internet verbonden hebben.

Ok bedankt voor de info echter nog een vraagje. Een netwerk kaart is toch altijd draadloos. een netwerkkaart sit tocg gewoon in je computers. Of moet ik een nader soort hebben

bedankt alvast

groeten knackje

een normale netwerkkaart moet wel een draadje aan, om een normale pc aan draadloos netwerk te hangen heb je of die usb adapter nodig die op de eerder genoemde site staat, of een verloopkaartje van pcmcia(dat laptopkaartje) naar pci(standaard pc aansluiting) maar ik denk dat qua prijs de usb adapter interesanter is.

*edit ik tik weer sneller dan ik lees.

Laatst bewerkt:
hoi hoi

Even voor de goede orde, Om een labtop in een draadloos netwerk te hangen heb ik dus de volgende dingen nodig.

1 mijn draytek vigor 2200 E router.
2 Een acces point die ik aan mijn router aansluit.
3 Een usb adapter die ik aan mijn labtop aansluit.

Mijn andere pc's kunnen nu toch nog steeds met een draad verbonden zijn met mijn router. Weet iemand toevallig of je zo'n acces point aan mijn draytek vigor 2200 E router kon aansluiten. En welke aansluiting moet ik dan gebruiken

Alvast bedankt

groeten knackje

Ja, dat klopt. Hoewel het misschien makkelijker zou zijn een PCMCIA kaartje te kopen, dan heb je niet zo'n snoer en zo'n ding aan je laptop hangen. Dat maakt qua kosten niet uit.

Tot zover ik weet sluit je zo'n accespoint hetzelfde op je router aan als een computer. Gewoon netwerk pluggetje dus.

hoi hoi,

Nou dit is mijn laaste vraagje hierover, je zegt dat ik het beste zo'n PCMCIA kan kopen.

Mijn vraag is nu echter waar sluit je deze dan op aan? Bij zo'n usb adapter is het logisch dat je deze aan de buiten kant van je labtop in een usb ingang aansluit.

Alvast bedankt he

groeten

knackje

pcmcia is een plat kaartje, iedere nieuwere laptop heeft er ten minste 1 gleuf waar deze in moet..

oh zo bedankt he. Ja dan denk ik inderdaad dat ik die neem is wel zo makkelijk.

Beide bedankt voor de uitstekende uitleg

groeten knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan