snelheid zeer traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
nu heb ik dus eindelijk grabit aan het praten gekregen maar nu komt het als ik een groep wil binnen halen heb ik niet meer dan 12 en 30 kb erg traag dus ?
ik heb versatel 20 mb dus dat moet sneller kunnen
staat er een instelling verkeerd of niet?

nu heb ik ook gehoord van
http://www.eweka.nl/ om snel te kunnen downloaden
U heeft al full speed toegang zonder beperkingen voor :
€ 7,50 per maand!
DIRECT AANMELDEN!

zal dit dan ook echt sneller gaan of niet?

of zal het zo kunnen zijn dat het probleem bij versatel ligt?

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 450.8 KByte/sec
(=3606 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 85.6 KByte/sec
(=685 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 94.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk 0.

Met die snelheid een bestand van 1 MB binnen halen, geeft een vertekend beeld.

Neem de volgende speedtest voor een reeeler beeld.

Kies voor het downloaden van het 100MB bestand.

*KLIK*

Mvg P

Geplaatst door patrickt

*KLIK*

Mvg P

100 mb in 1 minuut en 13 sec

dat is best snel maar waarom heb ik dan maar 13 kb en hooguit 30 kb met grabit?
dan staat er toch iets verkeerd daar?

Ik neem aan dat dit de snelheid is voor het binnenhalen van de headers.

Wat is je snelheid bij het daadwerkelijk binnenhalen van de bestanden?

Maar voor zover ik op het FTD forum kan lezen, is je max ong. 60kb/s.

Dus een payserver lijkt me noodzakelijk.

Mvg P

Geplaatst door patrickt
Ik neem aan dat dit de snelheid is voor het binnenhalen van de headers.

Wat is je snelheid bij het daadwerkelijk binnenhalen van de bestanden?

Maar voor zover ik op het FTD forum kan lezen, is je max ong. 60kb/s.

Dus een payserver lijkt me noodzakelijk.

Mvg P

ik had eerst wanadoo daar haalde ik wel de headers snel binnen nu gaat ie zo traag dat ie na een tijdje stopt met binnen halen en weer opnieuw begint?

Geplaatst door patrickt

*KLIK*

Mvg P

nu heb ik weer een bestand binnen gehaald dit keer 100 mb in 1 minuut en 10 sec overdrachtsnelheid 1,42mb
maar dit is geen nieuwsgroep

Je haalt eerst (langzaam) de headers binnen en download je wat bestanden. Gaat het dan ook zo traag?

Geplaatst door m@rio
Je haalt eerst (langzaam) de headers binnen en download je wat bestanden. Gaat het dan ook zo traag?

aan de bestanden kom ik niet eens aan toe ?
om de headers binnen te halen heb ik maar tussen de 13 en 30 kb en dat gaat zo traag dat ie na ff min of 10 onderbreekt en opnieuw begint?

dit staat er bij grabit als ik de headers wil binnen halen

download speed 15 kb
items downloaded 0
items remaining 3
bytes downloaded 32.845 kb
bytes remaining 740.731 kb
time elapsed 23m
time remaining 5h 4m

Ik ken grabit niet maar is daar een mogelijkheid om een nzb file te gebruiken kijk eens of dat er is dan gaat hij namelijk rechtstreeks de bestanden downloaden.

Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een 20mb lijn van Versatel en gebruik Newsleecher i.c.m. een abo van Eweka.
De dl-snelheid valt wat tegen, dacht 20000:8 = 2500 kb/s te halen maar kom gemideld uit op 900-1200 kb/s.
Toch razendsnel vergeleken met mijn vorige 4028 adsl lijn van planet internet. Daar kwam ik gemiddeld uit op 250 kb/s.

Heb je ondertussen al eens een .nzb geprobeerd? Of een andere newsgroupreader?

ik maak al een tijdje gebruik van usenetsearch voor nzb-files en het werkt GEWELDIG:thumb:
Daarna met quickpar checken en eventueel repareren en daarna branden die hap!
Sinds kort gebruik ik ook ftd3, moet ik nog ff aan wennen.

Geplaatst door m@rio
Heb je ondertussen al eens een .nzb geprobeerd? Of een andere newsgroupreader?

ik heb een newsserver probleem ik was net bij iemand anders die heb wanadoo en die haalt met headers ophalen 300 kb
dus ik moet denk ik versatel opbellen dat er iets niet klopt?

ik heb net versatel gebeld en ze geven toe dat er een nieuwsgroepenprobleem is daar wordt aan gewerkt zeggen ze maar wanneer dat helemaal goed is weten ze niet?

ze zagen bij versatel ook dat mijn verbinding minder snel is dan het moet zijn de snelheid was bij hun 15mb terwijl dat 20 mb moet zijn
nu zeggen ze dat ik mijn norton en firewall en spybot en adaware eraf moet gooien en er dan hitman pro op moet zetten daarna moet ie stukken sneller gaan ik vindt het een vaag verhaal mocht het dan nog niet sneller gaan moet ik nog maar is terug bellen

'Versatel haalt beloofde internetsnelheid niet'

Uitgegeven: 18 augustus 2005 17:50
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2005 19:21

LEIDEN - Versatel haalt niet de internetsnelheid die het belooft. Volgens metingen van het Leidse onderzoeksbureau iPing kunnen klanten gemiddeld rekenen op een snelheid van 10 megabit per seconde. Het telecombedrijf adverteert met het dubbele.

Het grootste deel van de abonnees haalt maximaal 12,5 Mb, stelde onderzoeker K. Poelmans donderdag. iPing merkt op dat het eigenlijk normaal is dat de officiële snelheden niet worden gehaald. In dit geval (ADSL2+) kunnen onder meer de afstand tot de wijkcentrale en eventueel gebruik van een draadloos netwerk in huis van invloed zijn op de internetsnelheid. "En 40 euro per maand is dan nog steeds een goede prijs", meent Poelmans.

De Consumentenbond is kritischer. Een woordvoerder: "Als je 20 Mb belooft, moet je niet met 10 Mb aankomen. Het is beter om een minimumsnelheid te garanderen."

Versatel heeft het rapport van iPing donderdag opgevraagd en wilde niet ingaan op de resultaten, zolang het het niet in bezit heeft. Vorige week moest het bedrijf dat de liverechten van het eredivisievoetbal verwierf, al erkennen dat maar de helft van de 20.000 abonnees de openingswedstrijd rechtstreeks kon volgen.

De list met groeps kan je wel ophalen (refresh groupslist) dat moet niet zo lang duren. maar geen full update groups of incremental update groups doen. Dat is namelijk headers ophalen.

headers zijn eigenlijk een soort inhoudsopgave van de groep. Headers van een bestand vertellen wat voor bestand het is, hoe groot etc...

Wat Grabit search doet is contact maken met een database waarin de headers van een groot aantal groepen al is opgeslagen. Er is dus 1 persoon, de beheerder van de database van Grabit search, die bij de nieuwsserver (niet die van versatel maar een payserver genaamd astraweb) alle headers ophaalt, deze op slaat en ze aanbied zodat de rest van de wereld er in kan zoeken. Als je een header gevonden hebt ik de search dan kun je direct downloaden hiervoor hoef je niet de groep te hebben opgehaald van je eigen server. Grabit weet namelijk al van de header wat ie moet hebben en geeft dit door aan de nieuwsserver van versatel en die geeft het gevraagde door aan grabit.

Het enige probleem dat kan optreden is als het bestand op de versatel server niet voldoet aan de omschrijving die in de header staat die grabit heeft gekregen van astraweb. Maar gelukkig komt dit heel weinig voor en dan zijn er nog altijd par bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan