snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
ik gebruik newsleecher 2.0 beta 5 en ik heb een 20Mb adsl aansluiting van versatel, en ik download ook via de newsserver van versatel.
als ik nu een download start dan is mijn snelheid ongeveer 500kb/s maar na ongeveer een minuut zakt de snelheid steeds naar nog maar 50kb/s.
hoe kan dit en hoe krijg ik het zo dat mijn snelheid zo hoog blijft.

ik gebruik wel eens newsbin met @slome en hierbij blijft de snelheid redelijk constant het gebeurt wel al eens dat hij er gewoon ineens me ophoudt leuk is dat als je hem de hele nacht aan laat en smorgens blijkt dat er totaal niks gebeurt is

zo erg is het nog niet bij mij. maar ik dacht dat het downloaden van nieuwsgroepen juist zo snel ging, en nu haal ik nog maar een snelheid van 50 kb/s.

ik heb wel gemerkt dat de snelheid omlaag gaat als ik meer servers aanvink, hij zal dan ook zoeken naar servers die tijdelijk niet berijkbaar zijn kun je dat met dat prog van jou ook uitzetten?

ik ben inmiddels weer overgestapt op grabit.
volgens mij ligt de snelheid toch meer aan de server dan aan het programma. mischien moet ik toch maaar eens aan een payserver gaan denken.

snelheid is een server probleem ja. veel providers bieden tegenwoordig snelere abbo's aan. wat ze vaak niet vertellen is dat dit ten kosten van de nieuwsgroepen gaat. je kan standaard bij veel providers maar 3 lijnen open hebben staan bij nieuwsgroepen, en ze hebben zeer bewust de nieuwsgrooepen snelheid terug geschroefd omdat veel mensen nieuwsgroepen gebruiken om te downloaden.

enige mogelijkheid is meestal andere provider of een duurder abbo nemen.

ik zit er aan te denken om een abbotje te nemen op Eweka voor 7,50 per maand. is iemand bekent met deze payserver ?

Ik maak er nu 3 maanden gebruik van en het nog geen spijt

Ik heb die nu ook een maand of 4 en nog nooit geen incompletes gehad en een continu snelheid.

en hoe hoog is ddaar de snelheid ?
ik heb dus een 20 mb adsl verbinding van versatel.
wat voor download snelheid kan ik op rekenen ?

maar is deze payserver gegarandeerd sneller dan de server van mijn provider ?

Om daarachter te komen kun je dat het beste zelf testen. Met @home gaat het supersnel maar hoe het met versatel zit daar heb ik geen ervaringen mee

ik heb een zonnet ADSL-light verbinding....
sinds enkele maanden (sinds zonnet versatel geworden is ??) was bij mij de snelheid drastisch verlaagd...

heb nu een eweka payserver en het gaat super.... stukken sneller en langere retentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan