Snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik heb een kabel-verbinding, mijn vriend heeft een adsl-verbinding.
We downloaden steeds hetzelfde bestand, van 30MB maar de downloadtijden verschillen.
Zijn computer op zijn adsl-verbinding: 7 minuten. :thumb:
Mijn computer op zijn adsl-verbinding: 4 minuten. Veel sneller dan de zijne. :eek:
Zijn computer op mijn kabel-verbinding: 9 minuten. :o
Mijn computer op mijn kabel-verbinding: 8 uren :evil: (te verwachten). Extreem traag.
HOE KAN HET DAT MIJN COMPUTER OP MIJN KABEL-VERBINDING ZO EXTREEM TRAAG IS?

Laatst bewerkt:
heb je een router?
welke internetprovider heb je?
heb je toegang bij alle site's?

Ik weet niet wat een router is.
Ik heb @Home, hij heeft HetNet.
Alle site's zijn (tot zover ik weet) toegankelijk.

9 uur voor 30 mb meen je dit serieus? heb je je computernaam wel ingevuld? en je werkgroep @home?
start > instellingen > configuratiescherm > systeem > tabblad computernaam

Laatst bewerkt:
De computernaam stond wel ingevuld. Bij werkgroep stond WERKGROEP ingevuld. Dit heb ik gewijzigd in @HOME.
De downloadsnelheid blijft echter onaceptabel laag. Deze varieert van 0,5 kb/sec tot maximaal 12 kb/sec. De snelheid zakt dan weer snel omlaag. De snelheid zou op minimaal 50 kb/sec moeten liggen. De aangegeven downloadtijd varieerd van ruim 1 tot ruim 8 uren

Laatst bewerkt:
toen je dat werkgroep in @home hebt verranderd heb je computer toen wel opnieuw opgestart?

welke windows gebruik je xp?

start internet explorer menu > extra > internet-opties > tabblad verbindingen > knop Lan instellingen > daar moet niets aangevinkt zijn ok ok sluit internet explorer start internet explorer opnieuw en nu?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan