Snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Beste lezers,

Ik heb hier een laptop staan die plots (?) traag is geworden. Ik heb de standaard zaken even nagelopen dwz er staat geen spyware op geen virussen o.i.d. Ik heb de schijf gedefragmenteerd en de schrijf gecontroleerd.
Dit heeft niets bijzonders opgeleverd. Heeft iemand nog suggesties die ik zou kunnen proberen?

grt.
Bram

Twee suggesties...

Kijk eens in taakbeheer of er niet een proces aan de gang is wat veel cpu activiteit vraagt...
Haal eens een stofzuiger langs alle openingen om eventueel stof van koelers te verwijderen...

Controleer nogmaals op spyware/malware met een combinatie van Superantispyware, Malwarebytes en een "housecall" bij Trend Micro...
Laat de programma's indien mogelijk lopen in "veilige modus met netwerk verbinding"

kijk eens via start-deze computer-rechts klikken-beheren-apparaatbeheer-ide/ata/atapi controllers-primair ide kanaal-rechts klikken-eigenschappen-2de tab geavanceerde instellingen ultra dma mode 1,2,3,4,of 5 staat indien hij in pio mode staat moet je het apparaat verwijderen,pc terug opstarten,opnieuw detecteren van het apparaat en terug opstarten om het apparaat(ide controller) opnieuw op correcte manier te laten werken.
Ikzelf heb het ook gehad en heb er MAANDEN op zitten zoeken maar dit was de oplossing.

Veel succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan