Hallo allemaal,
Wij hebben nu een nieuw internet-abbonement. Eerst hadden wij KPN InternetPlusBellen en nu UPC Fiber Power 60. Even wat informatie:
Hoe kan het dat we ondanks dat de verkoper zei dat alles zo snel zou gaan (ja verkopers zijn niet erg onafhankelijk natuurlijk dus ook niet erg betrouwbaar) maar een hele lage snelheid hebben? Ligt dat aan de adaptertjes/de router? De man van de Expert zei dat we de VIP zones van dat ding af moesten stellen, nu heb ik dat ding niet via de cd (werkte niet) maar via een ethernet kabel ingesteld door in de router setup via de standaardgateway de quick setup te gebruiken, de vip zones staan nu uit met een WPA2-AES beveiliging op de router. Ik wil eigenlijk toch wel sneller downloaden, heeft iemand een idee?
- Lars
Wij hebben nu een nieuw internet-abbonement. Eerst hadden wij KPN InternetPlusBellen en nu UPC Fiber Power 60. Even wat informatie:
Technische specificaties (apparaten)
Computers; 3, waaronder 1 laptop.
Modem: Motorola (UPC Fiber Power modem uit het installatiepakket)
Router: ASUS RT-N11 (gekocht bij de Expert met de mededeling dat we de volle 60mb/s konden halen omdat het wel niet zo'n topding was)
Netwerkadapters: Laptop een intel g adaptertje, de computers allebei een Thomson TG123g adapter.
Snelheden
Snelheid met ethernet kabel naar de router die weer op het modem zit: 57mb/s
Snelheid draadloos met laptop beneden wanneer de router in de meterkast zit upc speedtest: 17mb/s
Snelheid andere computers zolder upc speedtest: 15 mb/s (maximaal)
Snelheid usenet draadloos (eweka payserver) via Alt.Binz: 1700 KB/s (maar loopt steeds terug en gaat dan na een half minuutje ongeveer weer omhoog en dat herhaalt zich)
Hoe kan het dat we ondanks dat de verkoper zei dat alles zo snel zou gaan (ja verkopers zijn niet erg onafhankelijk natuurlijk dus ook niet erg betrouwbaar) maar een hele lage snelheid hebben? Ligt dat aan de adaptertjes/de router? De man van de Expert zei dat we de VIP zones van dat ding af moesten stellen, nu heb ik dat ding niet via de cd (werkte niet) maar via een ethernet kabel ingesteld door in de router setup via de standaardgateway de quick setup te gebruiken, de vip zones staan nu uit met een WPA2-AES beveiliging op de router. Ik wil eigenlijk toch wel sneller downloaden, heeft iemand een idee?
- Lars