Hey allemaal,
Eerst even de verplichte info
-Welk modem: Zou het niet weten (standaard tele2 geval)
-Welke provider: Tele2 Family (12 mbit down)
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router o.i.d: Het modem is ook de router
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels: Geen splitter, alle kabels vervangen
-Statuslampjes: ADSL, Link, power (alles is goed)
-Welk besturingssysteem en welke updates: Ubuntu 9.04, Kubuntu 9.04, Ubuntu 7.10 geen firewalls
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd): Geen
Sinds zeker een maand heb ik een probleem met mijn ADSL verbinding van Tele2, de upload snelheid komt niet boven de 1kb/s, de download snelheid is goed
Dit is op verschillende besturingssystemen, zowel draadloos als met een kabel.
Na herhaaldelijk met Tele2 te hebben gebeld, komt deze er ook niet meer uit, de volgende acties hebben allemaal plaatsgevonden:
1. Getest op verschillende laptops/servers/en windows mobile telefoons, allemaal hetzelfde resultaat: download is goed, upload komt niet boven de 1kb/s (heel af en toe met vlagen)
2. Omdat ik keer op keer van de helpdesk te horen kreeg "sorry meneer wij ondersteunen geen linux blabla" heb ik zelfs mijn laptop dualboot windows gemaakt, zelfde probleem (Wist zeker dat dit niet het probleem was, ik heb dit gedaan om de helpdesk de mond te snoeren
)
3. Alle kabels vervangen van mijn thuisnetwerk, ook de RJ11 van de telefoonaansluiting naar het modem.
4. Tele2 zag geen fouten en heeft mij een nieuw modem gestuurd. (probleem niet opgelost)
5. Tele2 heeft een monteur van KPN aangestuurd om de verbinding van mijn huis naar de wijkcentrale door te meten, deze monteur constateerde dat de verbinding (weerstand van de lijn kennelijk) uitstekend was en alles goed aangesloten was. De echte dataverbinding kon hij niet controleren want deze is van Tele2.
Wederom contact gehad me Tele2 deze wisten het ook niet meer. Toch komt er binnenkort een Tele2 monteur langs, maar ze denken dat die ook niks kan vinden.
Ik heb het op alle mogelijke manieren getest (1 laptop met draad direct op het modem, de rest niet, etc etc) maar het probleem blijft zicht voordoen.
Mijn uiteindelijke vraag is:
Heeft iemand hier op dit forum ooit van dit probleem gehoord/ of zoiets meegemaakt?, misschien met een andere provider? En weet deze waar het toen aan heeft gelegen? Mijn vertrouwen in de helpdesk van Tele2 is een beetje weg, ik kreeg uiteindelijk te horen: "ja meneer soms is het niet anders, daar kunnen wij ook niks aan doen, dat is onverklaarbaar"
Alvast bedankt!
Eerst even de verplichte info

-Welk modem: Zou het niet weten (standaard tele2 geval)
-Welke provider: Tele2 Family (12 mbit down)
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router o.i.d: Het modem is ook de router
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels: Geen splitter, alle kabels vervangen
-Statuslampjes: ADSL, Link, power (alles is goed)
-Welk besturingssysteem en welke updates: Ubuntu 9.04, Kubuntu 9.04, Ubuntu 7.10 geen firewalls
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd): Geen
Sinds zeker een maand heb ik een probleem met mijn ADSL verbinding van Tele2, de upload snelheid komt niet boven de 1kb/s, de download snelheid is goed
Dit is op verschillende besturingssystemen, zowel draadloos als met een kabel.
Na herhaaldelijk met Tele2 te hebben gebeld, komt deze er ook niet meer uit, de volgende acties hebben allemaal plaatsgevonden:
1. Getest op verschillende laptops/servers/en windows mobile telefoons, allemaal hetzelfde resultaat: download is goed, upload komt niet boven de 1kb/s (heel af en toe met vlagen)
2. Omdat ik keer op keer van de helpdesk te horen kreeg "sorry meneer wij ondersteunen geen linux blabla" heb ik zelfs mijn laptop dualboot windows gemaakt, zelfde probleem (Wist zeker dat dit niet het probleem was, ik heb dit gedaan om de helpdesk de mond te snoeren

3. Alle kabels vervangen van mijn thuisnetwerk, ook de RJ11 van de telefoonaansluiting naar het modem.
4. Tele2 zag geen fouten en heeft mij een nieuw modem gestuurd. (probleem niet opgelost)
5. Tele2 heeft een monteur van KPN aangestuurd om de verbinding van mijn huis naar de wijkcentrale door te meten, deze monteur constateerde dat de verbinding (weerstand van de lijn kennelijk) uitstekend was en alles goed aangesloten was. De echte dataverbinding kon hij niet controleren want deze is van Tele2.
Wederom contact gehad me Tele2 deze wisten het ook niet meer. Toch komt er binnenkort een Tele2 monteur langs, maar ze denken dat die ook niks kan vinden.
Ik heb het op alle mogelijke manieren getest (1 laptop met draad direct op het modem, de rest niet, etc etc) maar het probleem blijft zicht voordoen.
Mijn uiteindelijke vraag is:
Heeft iemand hier op dit forum ooit van dit probleem gehoord/ of zoiets meegemaakt?, misschien met een andere provider? En weet deze waar het toen aan heeft gelegen? Mijn vertrouwen in de helpdesk van Tele2 is een beetje weg, ik kreeg uiteindelijk te horen: "ja meneer soms is het niet anders, daar kunnen wij ook niks aan doen, dat is onverklaarbaar"
Alvast bedankt!