snelheidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisshop

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
een kennis heeft een ziggo all-ine-one plus abo met een snelheid van 20mb download.
Bij het modem is een Sitecom router verbonden.
Als ik de laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op het ziggomodem krijg ik de 20mb
Als ik haar laptop bekabeld aansluit via de router, krijg ik ook de snelheid van 20mb te zien.
Als ik de laptop draadloos het internet laat ontvangen, kom ik niet verder als 10 tot 11 mb.
Ik heb mijn eigen laptop meegenomen en daar krijg ik de zelfde resultaten
Wie weet hier raad op?

Daar valt niets aan te doen, dat is dan ook een reden waarom ik zeer graag weer een bekabeld netwerk wil.
Probeer eens draadloze telefoons, magnetrons, etc. zoveel mogelijk uit te zetten en probeer zo dicht mogelijk bij de router te zitten.
Zorg er ook voor dat de router uitzendt op G, en niet op B (B is een maximum van 10Megabits/sec volgens mij, G kan heel wat meer aan).
Het uitzendsignaal (G of B) kun je instellen in de web-based interface van je router.

Mvg,
Robert

Hoi,

Dit ligt aan het draadloze netwerk aangezien dit maar 54 Mbps is. Dus zal er een snelheidsverschil zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit ligt aan het draadloze netwerk aangezien dit maar 54 Mbps is. Dus zal er een snelheidsverschil zijn.

Nee, hij heeft een abo van 20Mbps, dus 54Mbps zal hij nooit kunnen halen.
Dat zit dus wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan