Snelheidsproblemen na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasn

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hey,
ik mijn pc al een aantal jaar en hij begon wat trager te gaan, dus heb ik hem geformatteerd met de recovery dvd van mijn pc (een fujitsu siemens).
Na het formatteren ging de pc aanzienlijk TRAGER dan voor het formatteren, enkel het opstarten en afsluiten gaat sneller (doordat er zo goed als geen programmas meer op staan natuurlijk). Zelfs de besturing van de muis gaat in schokkende beweging, ook typen gaat soms moeilijk en muziek stoort regelmatig. Bij een storing komt een piek van het gebruik van de cpu (als je me daar verstaat ;)). Zelfs als er alleen een programma aanstaat voor muziek is het probleem niet weg.
ik zag al op verschillende fora dat het probleem kan te maken hebben met de drivers, maar ik heb een cd bij de pc gekregen 'drivers & utilities' voor het herinstalleren en updaten van de drivers, maar na het runnen van die cd, was mijn videokaart wel nog niet up to date :s

gegevens van de pc:
Vista Home Premium
intel core 2 duo T7200 @ 2Ghz
2046 MB ram
32 bit
geforce go 7600

Als je meer info nodig hebt, u laat maar iets weten ;)

Alvast bedankt!!
Thomas

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Op de site van fujitsu siemens kan je de laatste drivers downloaden waaronder die van de videokaart ook .
Heb je al bij apparaatbeheer gekeken voor gele of rode tekens?
Modag

ik zie daar geen rode of gele teken, al weet ik niet waar precies, of hoe ik tekens kan zien :s
het venster apparaatbeheer krijg ik wel

Hoi,

Als daar geen gele of rode tekens staan dan zal dat wel goed zijn maar hoe weet je dat de videokaart driver niet up to date is?

Modag

omdat ik eens gaan kijken ben op de website van nvidia of die wel up to date was, en deze heb ik dan via die website geupdated

Hoi,

Dus inmiddels alle drivers goed geinstalleerd en hoe is de snelheid nu .

Even een vraagje welke snelheid is eigenlijk niet in orde?

Modag

Hetzelfde, regelmatig hapert de muziek
met de snelheid van het internet is alles in orde en zoals het moet zijn dus.
ik zie dat vanaf de muziek hapert, het cpu gebruik direct sterk stijgt
(vb: gebruik zit op 3% en ineens hapert de muziek en dan ziet die op 60%)

ik heb ff gekeken of de temperatuur niet te hoog ligt:
bij een check gaat ie tot tegen de 80 graden, bij gewoon draaien +-72°
is dit normaal?

wat ik zeer vreemd vind is dit:
dat hij bij activiteit van de processor de hele tijd op een neer gaat, terwijl bijna niets open staat :s (zie ook bijlage)

iemand die raad weet?

Bijlagen

• op en neer gaan van cpu.jpg
    op en neer gaan van cpu.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan