Snelheidsrestricties voor Wireless instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irrealis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Dag allemaal,

Ik heb een ADSL-verbinding via mijn Linksys Wireless-G ADSL Home Gateway (type WAG200G). Mijn PC (windows xp) is direct op 1 van de poorten aangesloten, het Wireless wordt gebruikt door een aantal laptops in huis. Werkt allemaal perfect.

Nu zou ik graag de Wireless-verbinding(en) willen beperken tov van de directe verbinding met de PC. Zoiets als "de Wireless mag maar 5% van de ADSL-verbinding gebruiken", zodat de PC altijd 95% van de verbinding voor zichzelf heeft.

vraag 1: Is dit mogelijk?

vraag 2: Kan dat via het setupscherm van deze router? Ik zie wel wat instellingen in het Wirelessmenu, maar geen idee of en wat ik daar zou moeten aanpassen.

vraag 3: Of is hier misschien bepaalde software/freeware voor te vinden?

vraag 4: Is het mogelijk om ook tussen de verschillende gebruikers van het Wireless een bepaald percentage verbindingstoegang te bepalen? Of om tenminste 1 laptop (via Wireless) wel mee te laten doen met de 95% van de PC?

Bedankt alvast voor alle ideeen!

Groetjes,

Irri

Je zou kunnen overwegen om Netlimiter te gebruiken.

dankje voor de tip

heb netlimiter binnengehaald (op trial, eerst eens zien of het wat is), maar het lijkt erop dat ik vooral per programma kan instellen hoeveel bandbreedte gebruikt mag worden

ik zoek eigenlijk een tool dat mijn router vertelt dat maar een klein deel (bijv 5%) van de bandbreedte door de wireless gebruikt mag worden...de rest is voor de direct op de router aangesloten pc

of nog beter...dat ik per pc-id (misschien het mac-adres) bandbreedte kan toekennen

andere ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan