Snelheidsverhogings problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Sinds een dag of 5/6 valt mijn adsl verbinding (Wanadoo adsl plus abbo-via een analoge lijn) steeds weg.

Navraag bij provider Wanadoo leverde het volgende op: De connectie tussen uw modem (Alcatel speedtouch home/software versie: Active software version : GV8BAA3.270 (1003904) Passive software version : GV8BAA3.270 (1003904)
en de (wijk) centrale valt steeds weg, dit is een KPN snelheids upgrade probleem.

Probleem werd doorgezet naar KPN en zowaar werd ik gisteren door een monteur van KPN gebeld met de vraag of het probleem nu was verholpen, dit was helaas niet het geval.

Samen met de monteur de connectie ledjes doorgelopen en dit was allemaal in orde melde de monteur.

Navraag (telefonisch) bij Alcatel leverde op dat mijn modem de snelheids upgrade van 4480/704Kbit/s naar 8000/1024Kbit/s aan zou moeten kunnen. En een andere software versie van het modem zou niks uitmaken werd mij nog meegedeeld.

En als ik kijk op http://www.speedtouch.com/pdf/datasheethome.pdf dan zou ik zeggen dat dat klopt.

Echter op deze site: http://www.speedtouch.com/prodhome.htm vind ik andere info staan!

Dus mijn vraag luid:

Kan de speedtouch home nu wel of niet de 8000/1024Kbit/s snelheid aan?

Alvast dank,

Purplegixxer

Ik zou me er in eerste instantie niet zo heel erg druk over maken want het zijn puur theoretische waarden die je in de praktijk zo goed als niet zult halen.

Vervelender is het wegvallen van je adsl verbinding.
Als je zeker weet dat dit niet in het stuk zit vanaf je isra punt dan kan het zitten in het traject vanaf je isra punt naar de centrale.Ik zou dat dan na laten kijken door de KPN.Als je pech hebt moet je misschien wel downgraden !?

Er zijn veel problemen die ontstaan zijn na de snelheidsverhoging.Vraag is alleen waar de exacte oorzaak zit.

Als ex-telematica installateur zit het met de bekabeling wel goed. En Wanadoo heeft dus ook aangegeven dat de verbinding tussen de (wijk) centrale en mijn modem steeds wegvalt, dus is het niet mijn probleem lijkt mij!

Maar goed, ik had de stille hoop dat er meerdere mensen met het zelfde abbo en modem de zelfde problemen waren tegen gekomen en misschien een oplossing hadden.

Gelukkig voor die anderen adslérs zijn die er niet.......

Bij een eerder verhoging (zelfde provider en abbo) had ik een routertje dat de snelheid niet aankon, dit routertje bleef echter gewoon netjes die snelheid doorgeven die hij WEL aankon en dus bleef ik gevrijwaard van een @#$%^verbinding!!!

Maar goed morgen ff bellen naar Wanadoo en KPN>>>>

Schrale troost,er zijn massa's mensen die problemen hebben met de snelheidsverhoging van KPN,maar goed daar koop je niks voor.

Laat Wanadoo maar even buiten schot,en richt je op KPN tweede of derde lijns support mbt ADSL.Dit zijn kundige en welwillende mensen die ongetwijfeld de oorzaak tackelen.
Het kan ook in je stuk bekabeling liggen van je huis naar de centrale,en dat is idd niet jouw verantwoordelijkheid.

Ok dank voor het advies. Maar voor wat betreft de bekabeling, het heeft jaren prima gewerkt en het is een vrij nieuwe wijk dus daar zal het probleem (denk ik) ook niet uit zijn voortgekomen.

Indien ik meer weet zet ik het ff neer, in de hoop er meerder mensen mee te kunnen helpen.

Nou ik ben weer online >>>>>>>>>>>>>>>

Na 3 dagen ontzettend veel gebeld te hebben met zowel Wanadoo als KPN als mijn toekomstige provider ben ik er uit! maar dat is niet te danken aan de voorgenoemde bedrijven!!!!!

Van het welbekende kastje naar de welbekende muur!!

Een hoop centen armer en frusstraties rijker.

Dus een leen modem geregeld want ik ga geen nieuwe kopen voor 3 maanden! en ja hoor werken.

Maar vrolijker ben ik er zeer zeker niet van geworden, de 1 weet van de ander niet wat er speelt.

WAT EEN DRAMA............................

Zo dat ben ik ff kwijt

mijn modem was nog geen 3 jaar oud

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan