snelheidsvraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

warriortje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Ik zit even met een vraagje of de snelheid okay is in mijn netwerk, anders is er iets mis, denk ik.

beneden in de huiskamer een labtop met win xp pro, (2400+) aangesloten op router en internet via de router(10/100) natuurlijk, en vanaf die router dus naar boven een switch in van 10/100 en dan een computer in met windows xp, oud beestje 800 processor. overal dus 10/100 ethernet kaart in.

Nu staat er voor het netwerk op die ouder comp dat de snelheid 10 Mbps is en de internet verbinding staat op 100 mbps. De internet verbinding is okay!!!

Maar nu komt de vraag?????!!!!!!!!!!

bestandje van laptob naar oude pc gepompt, snelheid uitgerekend is ongeveer 368 kb per seconde

Is dit nu een beetje normaal of klopt er iets niet.

Bedankt wizzkids voor juliie hulp alvast

Na meerdere orums afgestruind te hebben bleek ik achteraf helemaal niets fout gedaan te hebben en is het een prima netwerkje. Het probleem met de snelheid bleek hem dus in de netwerkkaart te zitten van de computer boven. Ik ging er vanuitdat dit een 10/100 kaart was. echter bleek het na een slimme opmerking van iemand die gezocht had op het net voor mij slechts een 10 kaart te zijn. Dus nieuw kaartje gehaald en voila, supersnel bestanden delen.

Dus check voor de zekerheid altijd even wat voor netwerkkaarterten je hebt!!!!

Jongens bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan