Snelheidswinst SSD Sata 2 t.o.v. HDD Sata 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo beste mensen,

Ik kan het zo gauw niet via Google vinden.... maar wat is ongeveer de snelheidsheidswinst van een SSD Sata 3 (6GB/s) die op Sata 2 (3GB/s) gaat draaien t.o.v. een gewone HDD Sata 2 (3GB/s) ?
Mijn moederbord heeft dus alleen Sata 2 poorten en ik zit te denken om een Crucial SSD Sata 3 van 128GB te kopen als bootdisk en er een paar games + kleine applicaties er op te zetten.

Ze zijn nog steeds vrij prijzig vind ik maar als de snelheidswinst met een Sata 2 connectie ook flink is, dan zou het weleens een leuke upgrade kunnen zijn met oog voor de toekomst wanneer ik mijn mobo upgrade naar Sata 3 :)
 
Een 'normale' HD vergelijken met een SSD is het zelfde als de vergelijking met appels en peren .. Een 'normale' HD heeft b.v. bewegende delen, een SSD niet .. En, aangezien een SSD gewoon een groot stuk geheugen is, is de doorvoer vele malen sneller ..
 
Dankjewel voor je reactie, Phr3ak.

Okay, dus alsnog vele malen sneller "ondanks" dat het op een Sata 2 poort zit. Das mooi :)
 
'K weet echt nie....:confused: zeggen ze, .... koop maar echt nie een SSD als je niet echt nodig hebt, het is veel te duur en zeer kortere levensduur is, ... en over opslag capaciteit rodelen ze op internet ook dat hoe groter je ( bij SSD ! ) hebt dat ook levensduur korter is minder keren herschrijfbaar is dan gewone enz..enz..enz.. In principe zeer veel klachten ( teveel ! ) over SSD op internet kan je vinden:d en als je alles bij mekaar opsomt zie je dat alleen maar zakelijke en overheid's sector mee tevreden is ...
 
Laatst bewerkt:
een ssd is vele malen sneller, sata 2 en sata 3 hebben als verschil dat de sata 3 interface veel sneller is, op een ssd zul je dit wel merken, maar op een hdd niet echt.
ssd's produceren geen geluid en weinig warmte, ze hebben wel een limiet van hoeveel schrijfbewerkingen je per sector kan schrijven, maar als bootschijf heb je hier niet zozeer last van.
 
Allemaal bedankt voor jullie input!
En interessant filmpje trouwens, Royonix. Alleen de boot-up snelheid met ong. 30 sec is flink rapper....maar inderdaad...die 7/8 seconden op lezen enzo...tja...

Ik ga dus nog maar even wachten met een SSD aankoop tot ze in ieder geval wat goedkoper worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan