snelhied laag bij kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Ben bij een kennis bezig geweest om de snelheid van het branden/kopieren van gekopieerde dvds/cds op te krikken.
Een dvd5 kopieren duurt zeker 3kwartier tot bijna anderhalf uur.

Heb al gekeken naar de de bekabeling en de jumpersettings alsmede naar de settings in het bios.
Helaas met heel weinig resultaat.

Aansluitvolgorde:
1 hd(sata) op de ide kanalen staan master nec dvdbrander, als slave de lite-on dvdspeler.
Branden doen we met nero.

Systeem: Dell dimension 5000.

Wie heeft er nog een suggestie?

Bij Nero kan je toch een speedtest runnen?
Probeer dat eens! Kijk wat eruit komt :)
Wat is de snelheid van de dvd-brander?
Wat voor dvdtjes heb je gebruikt? Kwam de snelheid waarmee je deze kan branden overeen met de snelheid van je dvd-brander?
Heb je bij het branden de hoogste snelheid uitgekozen?

Nero speed test heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan.

De brander is de nec 3540 duallayer en moet 16speed kunnen branden.

Wat ik ergens niet begrijp is dat ik dezelfde brander gebruik in combinatie met traxdata +8x schijfjes(ook bij hem geprobeerd) een dvdtje op 6speed in 15 min volschrijft op een dell dimension8200(2 jaar oud), die van hem is nog hagelnieuw.

Zelf gebruikt hij +8x schijfjes van Arita, die bij mij overigens ook op volspeed te branden zijn.

wanneer gat het langzaam als je van dvd naar dvd kopieeert.
je wilt gaan schrijven naar 8 speed dus dat is het maxium.
Maar waarvan wil je kopieeren van een 2 of 4 speed dan is dat het maxium wat je kunt schrijven.
En zo kunnen er nog meer factoren zijn waarom het langzamer gaat.
Zit de dvd brander alleen op de ide kabel of hangt er nog wat aan.
Is de brander master of slave.
Jullie hebbendan wel hetzelfde type nummer van pc maar is de rest ook hetzelfde.
Zelfde harddisk, zelfde geheugen, zelfde processor zelfde moederbord.
Dus om zo een vergelijking te maken zou ik niet kunnen.

De brander staat aangesloten zoals in het eerste bericht.
Hij beschikt door de sata helaas maar over 1 idepoort.
Hier staan ze beide op.
Heb ook al geprobeerd alleen de brander er in te laten als master op de idepoort. Het resultaat blijft hetzelfde.

We hebben niet hetzelfde systeem, wel dezelfde brander. Hij heeft een dimension 5000(nieuw), en ik een dimension 8200(2 jaar oud).

Zoals ik al eerder zei, verschillende merken schijfjes hebben we ook al geprobeerd.

Het langzaam branden is niet een enkele x, maar bij elk brandproces die gestart wordt.

Ik ben gewoon van mening dat als een schijfje 8speed aankan, en op een lagere snelheid wordt weggeschreven dat die gekozen snelheid dan ook benaderd wordt. 3kwartier tot anderhalf uur is dan ook gewoon absurt abnormaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan