• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

snelkeuze gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

FormulaJ

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2016
Hi allen,

dank voor de reacties! Het punt voor mij nu alleen is dat ik de zoekfunctie eigenlijk over 10 cellen wil laten werken zonder dat ik het voorbeeld van Timshel dan ook 10x in een tabblad moet zetten met de bijbehorende namen. de reden hiervoor is ook dat ik een blad vaak kopieer in een bestand om op een leeg blad verder te werken. aangezien het over 1000 cellen gaat is het ook heel veel extra data waar ik niet op zit te wachten.

Plaats graag een representatief voorbeeld van je eigen bestand.

ik heb nu een vervolgfilmpje bekeken op wat Plongske stuurde, hierin werd de verwijzing van =cel gebruikt. dit werkt helemaal naar behoren!

https://www.youtube.com/watch?v=0QrQT9D25Xk

nu heb ik nog een verder probleem gevonden hierin, ik gebruik nu de formule =CEL("inhoud") maar wanneer ik dit bestand open in een engelse Excel versie wordt dit =CELL("inhoud") waardoor hij niet meer werkt. het moet =CELL("contents") worden maar door de haakjes verandert dit niet. weet iemand zo een oplossing?

Maak er in je nederlandse versie van:

Code:
=cel("contents")

Dan wordt het automatisch omgezet in de engelse versie.

Greetz/Excelbat

Weer iets bijgeleerd.:thumb:
Blijkbaar kunnen sommige Nederlandse functies om met Engelse termen

Ja, dit is inderdaad typisch 'logica' van Microsoft.

Greetz/Excelbat

Namen zoeken net validatie

Zou je een werkend voorbeeldbestandje hiervan kunnen posten.

Mooi is het mogelijk als er b.v in cel d5 bv iets word ingevuld en er geen keuze word gemaakt deze cel weer word leeggemaakt na een enter

Nee,
Maar je kan de cel gewoon leegmaken en dan pas enteren

Nee,
Maar je kan de cel gewoon leegmaken en dan pas enteren

Dat klop wel wat je zegt maar als ze toch de text dieze zelferzinnen invullen en deze enteren (dus blijft deze staan) dan werkt de vervolgstappen niet goed (foutmeldingen van data welke acheraf weer in SAP worden ingelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan