• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Snelknop" valuta / financiele getal notaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

henridebeijer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Beste,

Graag zou ik weten of het mogelijk is om andere valuta toe te voegen of te wijzigen bij de 5 standaard financiële getalnotaties zoals in de afbeelding in de bijlage.

Knipsel.JPG

Standaard staat er euro, ponden, euro, yen en frank. Ik zou er graag zweedse en deense kronen hebben staan. dit kost nl elke keer vrij veel tijd om dit te wijzigen en ik werk met excel sheets waar deze twee valutas veel gebruikt worden samen met de euro.

alvast veel dank voor de reactie.

gr Henri

Druk eens op dat onderste menu-item: meer getalnotaties...

Cel kun je nu opmaken met kronen. Weet zo snel niet hoe deze in het lijstje toe te voegen, maar via opmaak kopiëren kun je ook snel werken in mijn optiek.

Laatst bewerkt:
Er is een beperkte mogelijkheid om het lijstje aan te passen; te beperkt denk ik:

Als je office taalpakketten hebt, dan kun je in het menu "taal aanpassen" een "editing language" toevoegen, bijvoorbeeld Deens.
Als je deze ook nog de standaard editing taal maakt en je start Office (Excel) opnieuw op, dan staan de Deense kronen in dat korte lijstje.
Hetzelfde kun je doen voor Zweeds, maar niet allebei tegelijk: er kan er maar 1 de standaard taal zijn.

Mijn voorstel zou zijn om celstijlen te definiëren voor Deense en Zweedse kronen, zoals in de bijlage.
Misschien moet je de notatie nog even aanpassen.

Bijlagen

dank voor de reacties, het antwoord van AlexCel had ik inderdaad ook al gevonden, alleen dit vind ik te lang duren. zeker als je het in 1 sheet meerdere keren moet ingeven.

de oplossing van MarcelBeug, werkt inderdaad. alleen maar voor 1 taal tegelijk en bovendien is de afkorting niet juist. excel maakt nl van deense kronen "kr." en van zweeds kronen ook. terwijl de afkorting (die ook in het lijstje staat bij "meer getalnotaties") DKK en SEK is

jammer dat er blijkbaar geen andere oplossing is.

gr henri

Dan heb je deel 2 van mijn antwoord niet gelezen en de bijlage niet bekeken.

Voor de geïnteresseerden :rolleyes:

In het stelsel met valutacodes zoals €, en andere zoals in het plaatje van post #1, is de Deense kroon "kr." (met puntje) en de Zweedse kroon "kr" (zonder puntje).
Bovendien wordt "kr." geschreven vóór het bedrag en "kr" achter het bedrag, dus:
kr. 100,00 is 100 Deense kronen.
100,00 kr is 100 Zweedse kronen.

De vermelde DKK en SEK zijn de coderingen volgens ISO 4217; deze horen dus niet thuis in het eerdergenoemde lijstje met valutacodes, anders zou hierin ook EUR moeten staan voor de euro. Vreemd om dat door elkaar te gebruiken...:rolleyes:

In de bijlage nog even een aangepaste versie van de oplossing met celstijlen voor de valutacodes DKK, EUR en SEK.
Bijvoorbeeld _ "DKK" * #.##0,00_ ;_ "DKK" * -#.##0,00_ ;_ "DKK". * "-"??_ ;_ @_
Dit is gebaseerd op het normale "Financieel" formaat, met € vervangen door DKK.
Overeenkomstig voor de overige valutacodes.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan