Snelkoppeling blijft terugkomen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazylozer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hey,

Ik ben nieuw hier maar zit de hele tijd al met een vraag en kan eigenlijk nergens antwoord vinden. Daarom probeer ik het hier maar eens.
Ik heb een laptop met Windows Vista. Hier zat automatisch al CyberLink YouCam op voor m'n geïntegreerde webcam. Gewoon een goed en handig programma, maar na een update van dit programma blijft de snelkoppeling naar CyberLink YouCam terugkeren. Na elke reboot, ook al verwijder ik de snelkoppeling.

Ik weet dat dit geen spyware is aangezien CyberLink YouCam zelf vroeg voor een update en ik niet zomaar op alles ga klikken. Ik weet dus ook niet of hij hier wel helemaal goed is geplaatst maar vond dit het dichtstbij. Er zijn namelijk veel gevallen op internet waar mensen een terugkerende snelkoppeling van een of andere spyware krijgen. Ik weet dat dat hier niet het geval is. De snelkoppeling is namelijk ook gewoon goed werkend en na meerdere scans is er niks aan spyware gevonden.

Bij elke reboot komt de snelkoppeling dus steeds terug. Ik blijf hem steeds verwijderen. Zeer vervelend dus.

Hoop dat iemand snel antwoord kan geven, zit hier al een lange tijd mee. Thanks

Ik denk zelf dat er iets mis is in de opstart van het programma

Zorg dat je zoiezo wat Anti-virus en Anti-Spyware software hebt, er zijn gratis versies, blijf zoeken. Scan met beiden en repair alles wat nodig is.

Download het programma Startup Mechanic. heel handig. Het stopt programma's die niet zouden hoeven te draaien of stopt programma's die niet nodig zijn bij de start-up.
Hierzo
Het zou de programma's moeten tegenhouden te starten bij de start-up, het is het proberen waard.

Heb je misschien een installatie schijf waarmee je het kunt herinstalleren?

Hey Lucky G, bedankt voor je snelle reactie.

Het is dus geen spyware. En hij runned niet bij startup. Als ik hem dus zou uitzetten op startup blijft de shortcut nog steeds terugkomen. Ik heb altijd goede spyware en antivirus runnen. Na verschillende scans is er ook niks te vinden van spyware en/of virussen.

Ik weet dus zeker dat dit niet het probleem is. Ik vind het dus zo raar dat na een update er ineens een shortcut is die na elke reboot terug blijft keren. Ik kan deze dus niet wegkrijgen.

Ik heb ook geen disc waarmee ik dit programma kan installeren aangezien het al standaard op m'n laptop zat. Ook heb ik al bij alle settings van het programma gekeken, maar ook hier staat het niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan