Doofenshmirt
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2011
Hoi,
Op de C schijf heb ik een map , die ga ik verplaatsen naar een andere plaats op C.
In die map zit een exe waarvan ik een snelkoppeling heb op het bureaublad.
Met onderstaande code maak ik een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad nadat ik de map verplaatst heb.
Maar hoe haal ik die oude snelkoppeling weg ?
De andere snelkoppeling is gemaakt door in de map op de exe te gaan staan en dan rechtklikken en snelkoppeling maken op bureaublad, daar staat ook Snelkoppeling achter.
Als ik met onderstaande code een snelkoppeling maakt staat er geen Snelkoppeling achter maar hij werkt wel.
Dus
Map verplaatsen gaat goed.
Nieuwe snelkoppeling maken gaat goed .
Maar oude weg gaat niet , wat doe ik verkeerd ?
Op de C schijf heb ik een map , die ga ik verplaatsen naar een andere plaats op C.
In die map zit een exe waarvan ik een snelkoppeling heb op het bureaublad.
Met onderstaande code maak ik een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad nadat ik de map verplaatst heb.
Maar hoe haal ik die oude snelkoppeling weg ?
De andere snelkoppeling is gemaakt door in de map op de exe te gaan staan en dan rechtklikken en snelkoppeling maken op bureaublad, daar staat ook Snelkoppeling achter.
Als ik met onderstaande code een snelkoppeling maakt staat er geen Snelkoppeling achter maar hij werkt wel.
Dus
Map verplaatsen gaat goed.
Nieuwe snelkoppeling maken gaat goed .
Maar oude weg gaat niet , wat doe ik verkeerd ?
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Try
IO.File.Copy("C:\Test\Kees.lnk", My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\Kees.lnk")
Catch ex As Exception
End Try
End Sub
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
Try
My.Computer.FileSystem.DeleteFile(My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Desktop & "\Kees.lnk")
Catch ex As Exception
End Try
End Sub
Laatst bewerkt: