Snelkoppeling maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozo

Meubilair
Lid geworden
30 okt 2002
Berichten
6.923
Heb een rottige draadloze internet verbinding,en nu las ik in dit bericht het volgende:

"Eindelijk lijkt het zo te zijn dat ik wel een soort van oplossing gevonden heb, meer een vieze hack eigenlijk:
De connectie valt weg door de Wireless Zero Configuration-service. Deze speurt de hele tijd de ether af naar connectiemogelijkheden en vergeet daarbij af en toe de bestaande connectie te onderhouden.

Deze service kan handmatig uitgezet worden in het 'systeembeheer' menu en dan 'component services' dan staat hij bij 'Services (Lokaal)'. Als je op eigenschappen klikt kan je ervoor kiezen om deze service handmatig op te starten. Als je dan je connectie kwijt bent, of met je laptop ergens bent waar je het netwerk nog niet kent, zet je hem weer aan.

Het uit en aan zetten kan makkelijker dan met de component service tool (behalve het op handmatig opstarten zetten). Maak een nieuwe snelkoppeling en voer als commando in:
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

en noem de koppeling 'start wifi zoeken' of iets dergelijks. Doe hetzelfde voor dit commando (maar dan met in de naam 'stop'):
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

Heb je verbinding? Stop de service dan. Lukt connecten niet, start de service."

En dit werkt dus bij mij. :)

Nu heb ik echter beide snelkoppelingen gemaakt, maar de start snelkoppeling werk wel, en de stop niet.

Nu heb ik gezien dat beide regels het zelfde zijn.

Start:
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

Stop:
%windir%\System32\net.exe start "Wireless Zero Configuration-service"

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?
 
Laatst bewerkt:
Zou het kunnen dat het zo eenvoudig is?

Stop:
%windir%\System32\net.exe stop "Wireless Zero Configuration-service"

Han
 
Geplaatst door vlaar
Zou het kunnen dat het zo eenvoudig is?

Stop:
%windir%\System32\net.exe stop "Wireless Zero Configuration-service"

Han

Dat is het dus :)
Het kan ook zo simpel zijn.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan