Snelkoppeling naar bastand in gekopieerde map laten verwijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmei

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hallo,

Is er iemand die mij met het volgende probleem kan helpen?

Ik copier en map met daarin een snelkoppeling die verwijst naar een bestand in die map.
In die gekopierde map verwijst de snelkoppeling nu naar de oorspronkelijke map.
Bv "C:\Documents and Settings\Administrator\VIlindertuin\100_4005.JPG"
Is daar iets van te maken zodat de snelkoppelinh altijd naar de eigen map verwijst
"C:\Documents and Settings\Administrator\CURRENTFOLDER\100_4005.JPG"

Alvast hartelijk bedankt voor de reakties,

Groeten,
Patrick

Bedankt voor je reaktie, maar dat de snelkoppeling aan te passen is weet ik.
Ik wil dat echter niet iedere keer doen wanneer ik een map kopier en daarom is de vraag of ik de naam zo kan wijzigen dat de snelkoppeling altjd verwijst naar een bestand die voorkomt in de eigen map. In VB krijg je dan een verwijzing currentfolder od atctivefolder of zoiets.

Groet,
Patrick

Ik copier en map met daarin een snelkoppeling die verwijst naar een bestand in die map.
Uit wat je typt begrijp ik dat je een map kopiëert met daarin een snelkoppeling die verwijst naar een bestand in diezelfde map. Maar ik denk dat ik je daar verkeerd begrijp..

Ik vind het ook lastig uitteleggen. Nog een poging.

Ik heb een map. In die map een snelkoppeling naar een bestand in die map.
Ik kopier die map. De snelkoppeling verwijst nu niet naar de gekopierde map maar de oorspronkelijke. Dat wil ik niet ik wil hem naar het bestand in de nieuwe map laten verwijzen.
Dat kan door het pad avgeraf te wijzigen.
Maar omdat ik die map nogal vaak kopier wil ik juist van dat achteraf wijzigen af.

En de vraag is dus eigenlijk of in de padnaam van de snelkoppeling niet eenmaal een link gelegd kan worden naar de huidige map.(C:/..../currentfolder/bestandx) die dan bij het kopieeren gewoon meegenomen wordt.

Zo een beetje duidelijk?

Met vriendelijke groet,
Patrick

Maar waarom maak je een snelkoppeling naar een bestand in dezelfde map?
En er is wel iets voor denk ik, het zal iets zijn als %CURRENTFOLDER% (lijkt mij logisch). Maar er zijn leden op dit forum die hier meer verstand van hebben dan ik.

Groetjes

Snelkoppelingen zijn dynamisch. Dwz: als je de mapnaam wijzigt, wijzigt de snelkoppeling mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan