snelkoppeling naar internetpaginas

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritxy

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2004
Hallo,
Nadat ik terug ben gegaan van Explorer 6 naar 5.5 werken mijn snelkoppelingen naar internet paginas niet meer.
Als ik op eigenschappen klik zie ik alleen nog een tabblad algemeen. Bij bestandstype staat URL-bestand en bij "openen met" staat onbekende toepassing.
Als ik de snelkoppeling aanklik krijg ik een venster waarin staat: URL=http:// .......
Verder gebeurt er niets.
Wat is er mis?

Er zou volgens mij eigenlijk bij bestandstype internet-snelkoppeling moeten staan.

Internet zelf werkt nog wel goed?
Waarom ben je terug gegaan naar 5.5? Had je daarvoor problemen met 6? Zo ja, welke?

Staat er wel een icoon van IE voor de snelkoppeling?

Probeer eens hetvolgende:

Maak een nieuwe map b.v. Test IE
Ga in verkenner naar de map favorieten en VERPLAATS 1 snelkoppeling naar de nieuwe map Test IE (onthoud wel welke).
Kopieer nu deze snelkoppeling weer naar favorieten en probeer deze met Internet Explorer onder Favorieten te openen.

Lukt dat doe je dezelfde handeling met de andere snelkoppelingen. Je kunt dan ALLES in een keer selecteren en verplaatsen/kopieren.

Geplaatst door Lucky Fred
Er zou volgens mij eigenlijk bij bestandstype internet-snelkoppeling moeten staan.

Internet zelf werkt nog wel goed?
Waarom ben je terug gegaan naar 5.5? Had je daarvoor problemen met 6? Zo ja, welke?

Staat er wel een icoon van IE voor de snelkoppeling?

Probeer eens hetvolgende:

Maak een nieuwe map b.v. Test IE
Ga in verkenner naar de map favorieten en VERPLAATS 1 snelkoppeling naar de nieuwe map Test IE (onthoud wel welke).
Kopieer nu deze snelkoppeling weer naar favorieten en probeer deze met Internet Explorer onder Favorieten te openen.

Lukt dat doe je dezelfde handeling met de andere snelkoppelingen. Je kunt dan ALLES in een keer selecteren en verplaatsen/kopieren.

Geplaatst door gerritxy
Hallo Fred,
Bedankt voor je reactie.
Het gaat in mijn geval echter niet om de snelkoppelingen in Favorieten (die werken wel) maar om de snelkoppelingen op het bureaublad.

Er is mij gevraagd of mijn probleem opgelost is.
Op 18 augustus heb ik de laatste en enige reactie van Fred gehad. Kennelijk is de oplossing niet eenvoudig.
Toch houd ik nog hoop.

Zijn die snelkoppelingen aangemaakt onder IE6? Dan zou ik eens proberen ze te verwijderen en opnieuw aan te maken onder IE5.5.
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dit werkt, maar is makkelijk uit te voeren (of had je dit zelf ook al bedacht?)

Als dit niet werkt, geef dan antwoord op Lucky Freds vragen, bijv. waarom ben je terug gegaan naar 5.5?
Misschien kunnen we dan verder zoeken.

Ik denk dat het probleem zit in het teruggaan naan IE5.5. Je hebt de snelkoppelingen gemaakt in IE6 en dat is ook de versie waar hij aan gekoppeld is.

Het probleem is vaak dat bij een downgrade veel dingen niet meer werken ivm wijzigingen in het nieuwere programma die nog niet bekend zijn in de oudere.
Bij upgrades is dit meestal niet het geval omdat dan rekening wordt gehouden met compatibiliteit van oudere versies.

Ik denk dat je de snelkoppelingen weer opnieuw moet maken met IE5.5 of weer IE6 installeren (weet echter niet of het dan nog wel werkt).

Groeten,

Fred

Geplaatst door Lucky Fred
Ik denk dat het probleem zit in het teruggaan naan IE5.5. Je hebt de snelkoppelingen gemaakt in IE6 en dat is ook de versie waar hij aan gekoppeld is.

Het probleem is vaak dat bij een downgrade veel dingen niet meer werken ivm wijzigingen in het nieuwere programma die nog niet bekend zijn in de oudere.
Bij upgrades is dit meestal niet het geval omdat dan rekening wordt gehouden met compatibiliteit van oudere versies.

Ik denk dat je de snelkoppelingen weer opnieuw moet maken met IE5.5 of weer IE6 installeren (weet echter niet of het dan nog wel werkt).

Groeten,

Fred

Hallo Fred,
Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik weer IE6 geinstalleerd. Alles werkt weer normaal, behalve de snelkoppelingen naar internetpaginas op mijn bureaublad. Ook als ik nieuwe aanmaak werken ze niet.
Als ik op zo'n snelkoppeling klik krijg ik nu het venster: "Bestand downloaden". Dat lijkt me dus goed fout. Toen het voor het eerst mis ging, paar weken geleden, heb ik wel wat zitten "rommelen" in het venster "Mapopties" in het configuratiescherm.
Mogelijk dat daar iets fout is gegaan. Daar komen overigens zeer veel bestandstypes voor.
Is dat misschien in een oorspronkelijke versie terug te zetten?
Met groet,
Gerrit.

Hoi Gerrit

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde probleem heb met IE6.

Heb ook al een aantal dingen wegijzigd zonder resultaat.

Heb zelf echter ook een andere Browser (Avant Browser) die de instellingen van IE gebruikt waarmee DIT wel gewoon werkt.

Ik vind deze Browser veel handiger dan IE, met mogelijkheden rechtstreeks via menu activeX, java, afbeeldingen etc. uit of in te schakelen.
Bovendien zit er een pop-up blokker en reclame blokker ingebouwd.
Meerdere pagina's openen in één venster en ga zo maar door.

Misschien voor jou een optie? Is bovendien gratis.

Groeten,

Fred

Ik doe nog een laatste poging, wil toch proberen om het weer met IE voor elkaar te krijgen.
Ben inmiddels zover dat de snelkoppelingen naar internetpaginas weer werken zo lang IE maar actief is.
Is IE niet actief dan krijg ik de melding: "Er is geen programma gekoppeld aan het opgegeven bestand voor deze bewerking. Maak een koppeling via mapopties Configuratiescherm".
En dat lukt me dus nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan