Snelkoppeling opent niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paciano

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2016
Hoi allemaal, Ik had op mijn bureaublad een word document voor school waar een snelkoppeling van gemaakt is en heb ik dus perongeluk de originele bestand verwijderd ipv de snelkoppeling. Nu ik de snelkoppeling probeer te openen krijg ik een foutmelding van "Het item ... waarnaar deze snelkoppeling verwijst, is gewijzigd of verplaatst, waardoor deze snelkoppeling niet goed meer werkt. wilt u deze snelkoppeling verwijderen"

-Ik kan het orginele bestand ook niet terug halen want de prullenbak is geleegd...
-Systeemherstel werkt ook niet.
-Heb ook geen backup

Alvast bedankt voor het helpen

Ik weet niet hoe dat in de praktijk zit maar Word slaat in C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Word een herstelbestand op. Of dit dan zo bruikbaar is weet ik niet. Edit: ik heb daar gekeken maar ik zie niet veel bijzonders/bruikbaars staan.
Je kunt in de toekomst ook Word automatisch een back-up laten maken. Grote knop > Opties voor Word > Geavanceerd > Opslaan > Altijd back-up maken Deze krijgen de extensie WBK en worden in dezelfde map opgeslagen als het origineel.

Die AutoHerstel-locatie zit onder Opties voor Word > Opslaan. Mogelijk origineel verwijderen dan wordt ook het AutoHerstel-bestand verwijderd.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe dat in de praktijk zit maar Word slaat in C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Word een herstelbestand op. Of dit dan zo bruikbaar is weet ik niet.
Je kunt in de toekomst ook Word automatisch een back-up laten maken. Grote knop > Opties voor Word > Geavanceerd > Opslaan > Altijd back-up maken Deze krijgen de extensie WBK.

Als ik dit zoek kom ik bij C:\Users\Username\Appdata\Roaming\vlc oftewel Microsoft\Word staat er niet bij..

a. Het is volstrekt onduidelijk waar het bestand gestaan heeft. Mogelijk scan je de verkeerde schijfletter met de hulpmiddelen.
Overigens gaan dergelijke hulpmiddelen niet helpen als het bestand niet op (de harde schijven van) je eigen computer stonden maar (bijv.) op een NAS of een gedeelde map op het netwerk of op een cloud-opslag.
b. Beide tools zullen een Deep scan modus hebben. Indien inderdaad het bestand op een lokale harde schijf was opgeslagen, probeer het daarmee.
c. Als de harde schijf/schijfletter waar het Word document stond (zo goed als) vol is dan is de kans (natuurlijk) heel groot dat ondertussen het bestand definitief overschreven is.
d. Ook kan het zijn dat je een of andere tool op je pc hebt staan die bestanden definitief weggooit (dus meer doet dan Windows zelf bij verwijdering).
Voorbeelden:
i. Stel dat je CCleaner zo ingesteld hebt dat die bij het opstarten van Windows opschoont (dus (normaal gesproken) ook de Prullenmand leegt) én dat daarbij Veilige opschoning wordt gebruikt dan kun je het vergeten om bestanden die via deze instellingen zijn verwijderd terug te halen.
ii. Stel dat je CCleaner zo ingesteld hebt dat die vrije ruimte wist en je hebt het bestand "definitief" verwijderd (dus het staat niet (meer) in de Prullenmand) en je gebruikt die schoon vrije ruimte, dan geldt hetzelfde als bij i.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als de snelkoppeling er nog staat dan kun je onder RMK >Eigenschappen de locatie zien van het originele bestand ook al is deze laatste verwijderd. Behalve de opmerkingen die Thijs maakt heb ik geen goede ervaringen met dergelijke tools. Ze pretenderen een hoop maar als het er op aan komt geeft het vaak geen resultaat. Maak altijd voldoende back-ups is de beste tool. Werk je aan een groot en belangrijk document waar je uren instopt, maak even een nieuwe map en gooi daar even tussendoor een kopie in.

Laatst bewerkt:
Er zit geen CCleaner of een andere tool op waardoor het verwijderd is, Laptop startte opnieuw op en ineens was alles verdwenen.. En bij eigenschappen geeft die de locatie van de snelkoppeling aan en niet het orginele bestand..

Zeer vreemd, immers een snelkoppeling is niets anders dan een verwijzing naar het bestand. Er staat doel: en daar onder beginnen in:

Weet je de originele bestandsnaam nog? Zoek eens met een zoekmachine op meerdere volumes op de extensie .docx of .doc

Zeer vreemd, immers een snelkoppeling is niets anders dan een verwijzing naar het bestand. Er staat doel: en daar onder beginnen in:

Weet je de originele bestandsnaam nog? Zoek eens met een zoekmachine op meerdere volumes op de extensie .docx of .doc

Heb dit al geprobeerd in iedere schijf maar helaas.. geen geluk..

Probeer Glary Utilities eens. Tabblad Privacy & Beveiliging > File Undelete en laten zoeken en kijk dan onder het tabblad Files Types of je ziet staan Word-document of zoiets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan