Snelkoppeling verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Hoi allen,

Ik heb vandaag wat SE-software verwijderd omdat... naja dat doet er niet toe:)

Punt is: er stonden een 2-tal snelkoppelingen naar de programma's op m'n desktop. Ik heb de programma's verwijderd maar de snelkoppelingen staan er nog :shocked:
Ze zijn echter niet "aan te klikken", ik kan er verder niets mee.
F5 of opnieuw opstarten werkt niet, de betreffende programma's staan niet meer in "programma's en onderdelen", en ook niet in "username->bureaublad"...

Wat te doen?

Ik heb wat zitten zoeken op het forum, en kwam "unlocker" tegen... Zou dat hier een oplossing voor hebben?

Laatst bewerkt:
probeer eens in veilige modus?

en unlocker zou je kunnen proberen ja.
hoor je wel eens vaker hier...

Laatst bewerkt:

"all users->bureaublad" dan misschien?

Daar staan iconen die alle gebruikers op het bureaublad krijgen. :)

Vr.Gr. Egel.

Errr... hoe kom ik daar? (Mijn Vista is NL btw, ik gebruikte username omdat dat korter is;)
)
Als ik gewoon bij bureaublad kijk, zie ik de snelkoppelingen niet iig...

Opstarten in veilige modus werkt ook niet: dan zijn de gewraakte snelkoppelingen weg.

Ik ga nu even andere dingen doen (slapen en zo;))

C:\Users\Public\Desktop intypen op de adresbalk en dan enter drukken?

Hoop ik. :)

last minute update: ook unlocker kan niets doen. Ws doordat ik de snelkoppelingen waar het om gaat niet kan aanklikken:confused:

Spooksnelkoppelingen, dat zijn het!:evil:

Truste, & hopelijk zie ik een oplossing verschijnen :thumb:

mischien lukt dit wel (gebruik zelf ook als ik dingen niet wegkrijg)

http://www.theabsolute.net/sware/files/deletedr.exe

Start het op / klik op browse, zoek de snelkoppeling (meestal document and settings en dan het acount naam, en dan staat er bureaublad, nu zoek je de snelkoppeling (dubbelklik erop) NU KLIK JE : DELETE ON SYSTEM RESTART

Nu herstart je je pc, en dan moet die weg zijn (je kan maar 1 per keer verwijderen)

Zeg of het is gelukt

mvg

Zeg of het is gelukt

mvg

Ben onverklaarbaar nog wakker...
Ehh niet gelukt dus, de snelkoppelingen worden nergens weergegeven, ik begrijp er niets van, de enige plek waar ik ze zie is op m'n desktop. Dit gaat uitdraaien op een her-installatie vrees ik :shocked:

Of heeft iemand een verlossende truc?

Ik moet trouwens nog even kwijt dat ik dit een geweldig forum vind! Ik post weinig, ben geen groot licht qua oplossingen enzo (ik modder maar wat aan) maar vind en krijg telkens weer nuttige tips. Top!)

Laatst bewerkt:
Verander je bureaublad achtergrond eens.....

:thumb::shocked::thumb:

Okay dan.....

Volgende vraag: hoe kan dat?
En: ernstig bedankt!

Stom: als ik m'n oude achtergrond terug zet zijn ook de snelkoppelingen terug.

Laatst bewerkt:
Aan de hand van alle postings is het mij niet helemaal duidelijk of je het buroblad van álle users hebt bekeken?

in de verkenner even kijken bij administrator en / of jouw naam bureaublad (buraublad linker deelscherm, alle koppelingen in het rechterscherm)?

Heb je Ccleaner al geprobeerd ?

Je hebt een keer een screenshot van het bureaublad gemaakt toen die 2 snelkoppelingen er op stonden, en daarna die screenshot als bureaublad ingesteld. (Of iemand heeft dat voor je gedaan als geintje :))

Je hebt een keer een screenshot van het bureaublad gemaakt toen die 2 snelkoppelingen er op stonden, en daarna die screenshot als bureaublad ingesteld. (Of iemand heeft dat voor je gedaan als geintje :))

Zoiets moet het haast wel geweest zijn... ik weet iig dat ik een keer een screenshot heb gemaakt :o Omdat vista allerlei nieuwe piefjes en pafjes heeft die ik nog niet goed ken zal er daar iig wel iets mis gegaan zijn.

Bedankt voor alle tips (maar vooral Ellasar!)

lijkt mij ook...
zoek gewoon waar je de originele achtergronden hebt staan, en zet deze als bureaublad.
een snelkoppeling die niet te verwijderen is, is meestal geen snelkoppeling.

franco

Het was altijd wel lachen als mijn leerkracht photoshop op mijn bureaublad ook niet open kreeg :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan