Snelkoppeling via Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik vind firefox prima alleen kan ik geen snelkoppeling van een website voor op het bureaublad maken zoals met IE wel kan. Zal toch ook moeten kunnen met Firefox alleen weet ik niet hoe?????

Zeker wel.

Maak van de normale koppeling van FireFox op je buroblad een nieuwe snelkoppeling.
De Eigenschappen daarvan zien eruit zoals in de bijlage te zien is.
In de "Doel" regel zet je helemaal achteraan de homepage neer, die je altijd wilt starten met die snelkoppeling.
Dus na de laatste " een spatie en dan de link.
Bijvoorbeeld: "F:\Browsers\Mozilla FireFox 3.0.3\firefox.exe" http://www.marktplaats.nl
Bij mij staat FireFox op de F-partitie geinstalleerd. ;)

Je kan ook zorgen dat Firefox je hoofd browser is, dan worden internet snelkoppelingen gewoon met firefox geopend.

Ik snap niet wat je bedoelt? In IE kun je met één klik een snelkoppeling inclusief icoon van een website op je bureaublad maken. Dit maak ik niet op uit jouw beschrijving? Ik wil dus met één klik een snelkoppeling kunnen maken van een website die ik weer vlug wil bezoeken d.m.v. een klik op een snelkoppeling,
Het zal toch niet waar zijn dat dat niet kan?? Vind ik nog al een essentieel item.

Laatst bewerkt door een moderator:
Firefox is vooralsnog mijn hoofd browser maar niet meer als ik geen snelkoppelingen met één klik kan maken. Natuurlijk kan ik ze wel openen maar de vraag is hoe kan ik ze maken met Firefox. Dat moet kunnen maar ik weet niet meer hoe. In een van de eerste versies kon het in ieder geval wel. Dus NIET openen maar MAKEN!

Ik heb even gezocht, maar kennelijk is het niet meer mogelijk. Hoogstens met meer moeite door het adres te kopiëren. Met rechts op je bureaublad kiezen voor nieuwe snelkoppeling en het adres daarin te plakken.

Ik kan het me bijna niet voorstellen, omdat het een essentiële mogelijkheid is. En Firefox onderscheidt zich juist van IE7 ( IE8 begint er een beetje op te lijken, maar werkt vooralsnog voor geen meter, nog erger gedonder dan met Vista in het begin)
door allerlei gadgets en een zeer uitgebreid arsenaal aan plug-ins en dan zou dit niet kunnen ?????

Ja, FireFox kan dat ook.
Er zijn 3 manieren voor.
Ik zal iets uitgebreider zijn:

Mijn manier:
Op je buroblad staat een snelkoppeling naar het programma "FireFox".
Sleep die icon met je rechter muisknop naar een ander plekje op je buroblad. Selecteer bij loslaten "Hier snelkoppeling maken".
Rechter klik op de zojuist gemaakte koppeling,> Eigenschappen> Tab Snelkoppeling.
Op de regel "Doel" staat in mijn geval: "F:\Browsers\Mozilla FireFox 3.0.3\firefox.exe"
Exact ook met aanhalingstekens. (Bij mij is FireFox op de F-partitie geinstalleerd)
Achter de laatste aanhalingsteken typ je 1 spatie en dan de link naar je internet snelkoppeling.
Bijvoorbeeld: "F:\Browsers\Mozilla FireFox 3.0.3\firefox.exe" http://www.marktplaats.nl
Toepassen> Ok.

Bij aanklikken zal FireFox op die page openen.

Manier van Crash:
Controleer bij Start> "Programmatoegang en instellingen" of FireFox de standaard browser is.
Klik op het pijltje achter "Aangepast".
Zet (voor de zekerheid) een vinkje op FireFox. Toepassen> Ok.
Dit is in ieder geval geregeld zo.

Voortaan, rechter klik op je buroblad> Nieuw> snelkoppeling.
Volg de wizzard.
"Locatie van het item" (is je link) http://www.marktplaats.nl
Volgende> "Geef deze snelkoppeling een naam" > Marktplaats> Voltooien.

Vanaf nu zal je gegeven link / snelkoppeling op je opgegeven page openen.

Simpelste manier:
Gebruik je "Bladwijzers"? (favorieten)
In het bladwijzer menu, danwel op de bladwijzer-werkbalk.
Rechter klik op een bladwijzer (1)> Kopieren. (2)
Ga naar je buroblad (3)> Rechter klik (4)> "Snelkoppeling plakken."(5)
Dat is alles :)
snelkoppelingen met één klik kan maken.
Paar klikjes meer, maar komt in de buurt. (om precies te zijn, 5x klikken)

Laatst bewerkt:
Alle drie de manieren absurd primitief, maar misschien hecht ik wel teveel waarde aan het vlug maken van een snelkoppeling.
Ik heb al zo vaak Firefox geïnstalleerd en elke keer loop ik weer een afknapper op. Toch teveel gewend aan IE kennelijk. Ik heb trouwens de echte manier gevonden om een snelkoppeling te maken, maar kan het niet uitleggen omdat ik Firefox eraf heb gehaald ivm mogelijke negatieve interactie met IE8 ( voor de goede orde IE 8 is echt een ramp :)Ik installeer Firefox weer en zal het zo vermelden hoe het echt moet. Alleen krijg je niet het originele icoontje bij firefox denken ze zeker dat die voor piet snot zijn ontworpen....

Ik ben nieuwsgierig.

Orriginele icon? Ik zie de icon van firefox bij een snelkoppeling.
En I.E. ? Die heeft voor mij allang afgedaan ;)
Ik leer wel leven met een "beperking".
Hoe vaak zet ik nou een koppeling op het buroblad ?!?!?!

Ik ben nieuwsgierig.

Orriginele icon? Ik zie de icon van firefox bij een snelkoppeling.
En I.E. ? Die heeft voor mij allang afgedaan ;)
Ik leer wel leven met een "beperking".
Hoe vaak zet ik nou een koppeling op het buroblad ?!?!?!

Nee geen originele maar wel een snelkoppeling, echter dit gaat via roboform en heeft niets te maken met firefox, dus behoudens de drie bovengenoemde geen andere opties. Met AM deadlink is de icon op te halen. Maar ik maak gewoon snelkoppelingen met IE dan maar. Ik gebruik ze namelijk wel vaak. Ik heb wel een plugin gedownload voor FF maar weet niet hoe te gebruiken. Favicon Picker genaamd. Daar moet je wat mee kunnen maar het is me niet duidelijk hoe. En inderdaad FF veel beter dan IE en IE 8 is een schandalige ramp voorlopig. Opstart site 5 seconden ipv meteen !!!!!
Dus IE 7 voor de snelkoppelingen :) en FF voor de rest...bedankt en kijk je ff maar Favicon Picker ??

Favicon picker zal ik over 2 weken naar kijken )
Ik sta op het punt om naar de camping te gaan.:thumb::thumb:

Het is zo makkelijk :) Je klikt met je linker muisknop op het betreffende tabblad waarvoor je een snelkoppeling wilt maken en dan sleep je hem gewoon naar je Desktop.
Klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan