Snelkoppelingen alleen als administrator te openen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb enkele snelkoppelingen op mijn bureaublad die ik alleen maar als administrator kan openen.
Dit is heel lastig daar ik dan telkens het paswoord moet ingeven.
Ik heb bij eigenschappen , beveiliging, al mijn gebruikersnaam al de rechten gegeven om te kunnen openen maar zonder resultaat.
Er is één administrator account die we niet gebruiken dus we gebruiken de pc steeds onder een gewone gebruikersnaam.
Iemand nog een idee hoe dit op te lossen valt ?
 
Dat progje werkt wel maar dan moet je de toepassing openen in het progje zelf waar dan de snelkoppelingen staan wat wel omslachtig is.
 
Hoi,
Is voor die programma's, waar de snelkoppeling naar verwijst, de compatibiliteitsmodus ingeschakeld?
Zo ja probeer dan het volgende: Klik rechts op de desbetreffende snelkoppelingen>eigenschappen>bestandslocatie openen> klik rechts op het gemarkeerde exe-bestand>eigenschappen>compatibiliteit en haal (indien van toepassing) het vinkje weg bij "Dit programma als Administrator uitvoeren"
Mogelijk dat je deze handeling dan met het administrator account moet uitvoeren.

2e optie: take ownership.
Als je niet weet hoe dat moet horen we het wel weer.
 
Laatst bewerkt:
De eerste optie werkt niet, heb het vinkje weggehaald maar hij blijft telkens naar die administrator vragen.
Ik zag een tijdje geleden nog een artikel denk bij ZDNET maar vindt het niet meer terug over een progje waarmee je dit makkelijk kon instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan