snelkoppelingen en mappen uit W7 verdwenen sinds upgrade naar W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Hallo,

ik ben, sinds ik van W7 Home naar W10 ben overgestapt, al mijn bureaubladgegevens van W7 kwijt (mappen, snelkoppelingen).
Hoe krijg ik deze terug??? Ik zie nu alleen Prullenbak, Firefox, Quicktime en Skype :mad:

Niet, tenzij je eerst weer terug gaat naar 7 en daar de boel veilig stelt. Handmatig nieuwe snelkoppelingen maken zal denk ik de enigste optie zijn. Da's misschien minder lastig dan dat het lijkt, want al je progjes zijn meegegaan, het is slechts een kwestie van naar een map gaan, de .exe (toepassing) opzoeken en rechtsklikken en een snelkoppelingen op het buroblad maken. Als je er 50 had staan dan ben je idd. een klein uurtje bezig ja.

Opgelost!!!

Ik kreeg een melding dat een "tijdelijke account" was aangemaakt in verband met compatibiliteitsproblemen met bepaalde software. Zo had ik bij voorbeeld Speccy geïnstalleerd maar dat werkt schijnbaar niet onder W10. Onder de tijdelijke account zijn zo een drietal progjes verwijderd (viel mee dus).
Nadat ik de tijdelijke account had afgemeld en de PC heb laten herstarten, kreeg ik de bekende kreten (uw bestanden zijn onaangeroerd gebleven, enzovoorts) en begon Windows opnieuw zichzelf in te stellen.
Ik heb alleen geen idee waarom dit alleen met mijn account gebeurde (mijn kids hebben allemaal een eigen account en deze werkten wel gewoon).

Dus: na installatie van W10, veiligheidshalve even alle accounts afmelden, de PC herstarten en Windows zijn werk laten doen...

@gast0225: evengoed bedankt voor je reactie!

Ok, dat er een tijdelijk account was aangemaakt stond idd. nog niet in je 1e bericht, maar goed om te lezen dat 't is opgelost.

En wat speccy betreft, die is gewoon te draaien onder Windows 10. Zie releasegegevens van begin december:

v1.29.714 (03 Dec 2015)
- Improved support for latest Intel Skylake and Broadwell processors.
- Improved Windows 10 compatibility.
- Improved Peripheral and Network Adaptor detection.
- Updated hardware detection algorithm.
- Improved localization and language support.
- Minor GUI improvements.
- Minor bug fixes.

Klik voor deze versie hier

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan