Snelkoppelingen in Outlook weigeren dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik via een e-mail op een hyperlink druk, krijg ik de volgende mededeling in in Outlook 2003:

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembewerkingen. Neem contact op met de systeembeheerder"

Ik krijg de mededeling zodra ik op een hyperlink druk. Ik heb Windows XP Prof, ServicePack I & II geïnstalleerd.

Hoe ruim ik de mededeling op? Volgens mij is er niets aan beveiligingsinstellingen veranderd.

Nog iets valt me op:

De automatische updatefunctie van Norton Antivirus is opeens uitgeschakeld en ook de Emailscanfunctie staat niet meer aan!

Dank voor een oplossing!

Hoe staat je beveiligingsstatus ingesteld (optie van SP2) tbv je virusscanner?

Alle drie functies in het beveiligingscentrum van Windows staan (groen) ingeschakeld.

zet ze eens allemaal uit (op rood) en probeer het dan nog eens, je weet dan gelijk of het iets met SP2 heeft te maken.

Opgelost!

Ik heb het opgelost. Zie hieronder hoe:

De webbrowser wordt niet gestart met Internet-snelkoppelingen in Outlook (Express).

Symptomen

Wanneer u dubbelklikt op een internetsnelkoppeling in een e-mailbericht in Outlook Express, wordt de webbrowser niet gestart of wordt geen verbinding met de webpagina gemaakt.
Oorzaak
Dit probleem kan onder de volgende omstandigheden optreden:
Internet Explorer is niet de huidige standaardbrowser en de browser die voorheen de standaardbrowser was, is niet meer geïnstalleerd.
Er wordt een korte bestandsnaam (de 8.3- standaardnotatie) gebruikt voor de programmanaam die aan internetsnelkoppelingen is gekoppeld.
Oplossing
U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen, afhankelijk van de oorzaak.
Internet Explorer instellen als standaardbrowser
Ga als volgt te werk om Internet Explorer in te stellen als standaardbrowser:
Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm.
Dubbelklik op het pictogram Internet of Internet-opties en klik op Programma's.
Controleer of het selectievakje Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is ingeschakeld is, klik op Toepassen en klik op OK.
Open Internet Explorer en klik op Ja wanneer de volgende vraag wordt weergegeven:

Internet Explorer is momenteel niet de standaardbrowser. Wilt u dit programma instellen als standaardbrowser?
Internet Explorer kan nu worden geopend via koppelingen in e-mailberichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan