snelkoppelingen in start menu

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik heb een computer met Windows 2000 erop en vijf gebruikers. Nu stoor ik mij aan het volgende in Windows. Elke keer als ik (of een andere gebruiker) een programma installeer, komen er bij iedereen in menu start de snelkoppelingen naar dat programma te staan. Dit wil ik niet, ik wil zelf aanwijzen wie wat mag opstarten vanuit menu start. Elke keer verplaats ik dus de inhoud van de map c:\documents and settings\all users\start menu weer naar mijn eigen map. Zou er ergens aangegeven kunnen worden dat de standaard map voor snelkoppelingen de map is van de huidige gebruiker, en niet die van alle gebruikers?

Normaal gezien vraagt win2k toch altijd tijdens de setup van een programma of dit voor 1 of alle gebruikers is??? Bij mij is dit toch meestal zo....

Greetz.
K.

Dat ligt er dus aan. De standaard windows installers van kleinere programma's vragen dat niet.

Eventueel zie ik het te simpel; maar ik zou dan telkens tijdens instalatie kiezen dat er geen snelkoppeling in menu start wordt gemaakt, voor niemand dus.
Daarna enkel in m'n eigen menu start er een zelf maken.
Anders wordt het, vrees ik, registerwerk.

Greetz.
K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan