snelkoppelingen in startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

fam.vanbeek

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
100
In het bovenste gedeelte van het "zwarte menu" staan de snelkoppelingen naar belangrijke mappen. Na installatie stonden er bij mij 5 mappen in; Ger, Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Ontspanning. Daar ik mijn foto's en mijn muziek op twee partities op een tweede harde schijf heb staan heb ik getracht deze snelkoppelingen te verwijzen naar deze twee partities. Dit is gelukt doch Muziek staat er netjes op en verwijst naar een map (bij aanklikken verschijnt er een icoon van een map. Doch Foto's (naam had ik veranderd) verwijst naar een schijf (bij aanklikken verschijnt een icoon van een schijf) en er blijft irritant de letter van de desbetreffende partitie achter staan (zie bijgevoegde afbeelding). Nu wil dat die letter verdwijnt doch dat lukt me op geen enkele manier. Alles werkt naar behoren; bij aanklikken van de snelkoppeling foto's(L: )kom ik in de goede map maar de letter irriteert me. Wie helpt?
 

Bijlagen

  • Image2.jpg
    Image2.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 28
meer informatie

Ik heb inmiddels wat meer informatie; Als je de eigenschappen opvraagt van bv Muziek dan wordt hij gekenmerkt als een bestandsmap en zie je dat de map inhoud heeft ( zie afb1) doe je ditzelfde bij Foto's (L: ) dan wordt deze gekenmerkt als lokaal station en zie je geen inhoud. (afb 2) Als je bv mediacenter opent kan je wel bij de muziek maar als je afbeeldingen wil opvragen voor bv een diashow te maken dan kan je wel in de verschillende mappen van de O: schijf doch hij ziet daar ook geen afbeeldingen. De fotogalerie ziet ze weer wel. Wie weet de oplossing?
 

Bijlagen

  • afb1.jpg
    afb1.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 37
  • afb2.jpg
    afb2.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 33
Misschien de foto`s niet in de root van je L: schijf neerzetten maar op L: een map aanmaken (Bijv. foto's of afbeeldingen) en dan daar naar verwijzen.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan