snelkoppelingen van beginscherm iphone verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Ik heb onlangs een iphone 14 gekocht en hierop de apps en bestanden van mijn werktelefoon (iphone xr) overgenomen. Ik heb daarna op mijn nieuwe telefoon de werkgerelateerde apps verwijderd. Dat ging prima door het scherm ingedrukt te houden totdat de apps bewegen en linksboven een 'minnetje' krijgen. Behalve voor een drietal snelkoppelingen. Deze krijgen geen minnetje. Als ik de app ingedrukt houd dan krijg ik alleen de keuze: snelkoppeling.jpg
Ik krijg deze snelkoppelingen niet verwijderd. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Groeten, Kees
 
Ik ben geen iPhone kenner, maar zijn het geen bladwijzers naar een website?
 
Het riekt inderdaad naar een snelkoppeling naar een (web)applicatie:

IMG_6601.jpeg

Dit is een snelkoppeling naar een Safari pagina (volgens mij kan het alleen vanuit Safari) die dezelfde opties laten zien, maar wel degelijk ook een optie om de bladwijzer te verwijderen. Je zult dus iets meer informatie moeten geven. Zoals: wat start je er mee op? Is het inderdaad een webpagina in Safari?
 
Twee van de snelkoppelingen (bladwijzers) verwijzen inderdaad naar een werkgerelateerde webpagina in Safari, de derde is een snelkoppeling naar een werkgerelateerd telefoonnummer. Het zijn dus bladwijzers die op mijn werktelefoon staan, die er door de werkgever zijn op gezet en nu dus mee gekopieerd zijn naar mijn nieuwe telefoon.
 
Het zijn dus bladwijzers die op mijn werktelefoon staan, die er door de werkgever zijn op gezet
Dat kon wel eens het probleem zijn; zaken die door een werkgever via policies op een telefoon worden gezet (of een iPad) zijn doorgaans goed beveiligd tegen verwijderen/aanpassen door de gebruiker. De werkgever wil doorgaans niet dat de gebruikers gaan rotzooien met de vastgelegde instellingen :). Ik zou dat dus opnemen met de IT afdeling van het werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan