Snelkoppelingen werken niet meer

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
163
Ik gebruikt al jaren snelkoppelingen in verkenner om altijd bepaalde zaken, zoals instructies en youtube filmpjes vast te leggen.
Sinds kort werken deze niet meer en krijg ik, na een snelkoppeling uit te voeren de volgende informatie te zien in mijn webbrowser:

[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,11
[InternetShortcut]
IDList=
URL=
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Wie kan mij helpen,

Alvast bedankt
 
Ik denk dat je URL weer moet koppelen aan 'Internet Browser'. Kijk onder Standaard-apps > Webbrowser
Per bestandstype
.URL > Internetbrowser
.URL_> Firefox
e.d.
 
Welke browser?
En heb je het al eens met een andere browser getest?
 
Bedankt voor de reacties

Ik gebruik MS Edge en Opera, Bij allebei is het probleem hetzelfde
 
Laatst bewerkt:
Hallo alle mensen die reageerden,

Ik heb alle geboden oplossingen geprobeerd, echter zonder succes. Is er nog iemand die iets weet?
 
Maak de snelkoppelingen opnieuw door naar de betreffende URL te gaan en dan die pagina via het slotje naar je bureaublad of een folder te slepen.
Werken ze dan?
 
Zo'n snelkoppeling kan je gewoon met Kladblok openen.
De inhoud van een snelkoppeling naar deze pagina via Firefox is als volgt:
Code:
[InternetShortcut]
URL=https://www.helpmij.nl/forum/threads/snelkoppelingen-werken-niet-meer.971486/#post-6385938
IDList=
HotKey=0
IconFile=C:\Users\Ed\AppData\Local\Mozilla\Firefox\Profiles\apoikiiw.default-release\shortcutCache\TSpLIQAJv6NN+cSEqSZ0MzLoZTCxPmB+uBOvC_2Zi4I=.ico
IconIndex=0
Via Edge simpel dit:
Code:
[InternetShortcut]
URL=https://www.helpmij.nl/forum/threads/snelkoppelingen-werken-niet-meer.971486/#post-6385938
 
Ja, die URL ontbreekt dan, zie de eerste afbeelding. Als het niet post 2 is, (link) dan zou ik in ieder geval een chkdsk /f en een sfc /scannow doen. Kunt ook nog de ingebouwde Windows probleemoplosser proberen.

Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen
Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen.

Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)
- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf
- Voorbeeld > C:\Windows\System32\chkdsk D: /f
 
Laatst bewerkt:
In 2018 is dit voorgekomen bij een Windows update lees ik. Daarom: controleer of u niet een verouderde Windows 10 versie gebruikt. Om het snel op te lossen kan u per snelkoppeling rechts klikken en Eigenschappen kiezen. Op het tabblad Algemeen staat dan waarschijnlijk Kladblok bij "Openen met." Hier moet de Internet browser worden aangewezen.
 
Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties en mogelijke oplossingen. Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Tevens heb ik 4 andere webbrowsers geinstalleerd (firefo, chrome, vivaldi, brave), echter allemaal hetzelfde probleem. Wie weet waar ik dit nog kan oplossen. register wellicht?
 
@ahkleine:
Je hebt nog niet gereageeerd op mijn suggestie in #6.
 
Ik heb alle geboden oplossingen geprobeerd, echter zonder succes. Is er nog iemand die iets weet?

Hartelijk bedankt voor jullie reacties en mogelijke oplossingen. Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd.
Twee maal.

Volgens mij toch te zoeken onder de app-instellingen.
al jaren..., sinds kort... post 1
Maar goed, waar zijn de herstelpunten? Waar is de systeemkopie?
 
Windows versie? Te zien bij Instellingen > Systeem > Info. De huidige versie is 22H2 (tweede helft van 2022)

Het register kan opgeschoond worden met een register cleaner. Zoiets zit ook in CCleaner. Je kan daar ook een backup maken.

Zoek in die menu's ook naar Icon caché wissen. Met een daarna nieuw caché zijn problemen vaak ook verholpen en in Windows, bij schijfopruiming kan u de tijdelijke Windows bestanden verwijderen.

Waarschijnlijk werken de Internet snelkoppelingen wel als u een map er voor op het bureaublad maakt.
 
Bij beveiligingsinstellingen van virus of malware scanner. "Geen Internet links toestaan op de desktop." Het is veiliger. U zou op een ongewenste link kunnen klikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan