Snelle glasvezel, trage draadloze verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

downunder

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
37
Beste mensen, ik ga jullie lastig vallen met een wel zeer DUMMIE vraag, maar ik wil het echt graag begrijpen.
Net als de rest van NL heb ik van Reggefiber van die mooie folders in de bus gehad. Daaruit blijkt dat men ervan uit gaat dat je computer, tablet etc. allemaal een draadloze aansluiting gaan krijgen naar de (nieuw door KPN aan te leggen) router.
De TV en alle andere apparatuur gaan aan een draadje.
Mij is echter altijd voorgehouden dat mijn desktop beter aan de lijn kon blijven, omdat dat sneller is dan "door de lucht". Vooral omdat ik ook veel TV kijk via mijn computerscherm.

Waarom zou ik een razendsnelle verbinding laten aanleggen naar mijn router om vervolgens hink-stap-sprong door de lucht en dus langzamer te gaan? Lijkt me het paard achter de wagen spannen. Kan iemand me dat uitleggen?
Groetjes :cool:
 
Reggefiber legt glasvezel aan, dat is een draadje. Glasvezel gaat niet door de lucht.
Dat draadje kan ergens in jouw huis eindigen, als je dat wilt.

Of je vervolgens jouw apparatuur aan een draadje hangt of niet, maak je zelf uit.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik. De vraag is waarom het algemene advies van Reggefiber luidt om PC's draadloos te verbinden. De vraag is ook: was het advies van voorheen correct dat aansluiting per kabel ALTIJD sneller is dan draadloze aansluiting. Van die bewering zoek ik de bevestiging, omdat ik er zelf niets van af weet. Pas dan kan ik zelf iets beslissen.
 
Op allerlei pagina's, forums en dergelijke kom je de mening tegen dat bedraad sneller is dan draadloos.
Maar een goede onderbouwing én met aandacht voor verschillende situaties, ben ik ook nog niet tengekomen.
 
Draadloos kan thuis tegen allerlei barrieres aanlopen zoals gewapend beton. Lukt mij thuis niet om van de begane grond nog een snelle verbinding op de 2e en 3e verdieping te hebben. Met een extra access point is dit op te lossen. Persoonlijk heb ik liever bedraad maar ik merk ook dat de laatste jaren draadloos vele malen beter en betrouwbaarder is geworden.

Als ik nu zou moeten beginnen dan zou ik het draadloos doen waar mogelijk, maar dan wel met 1 of 2 extra access points om de snelheid te waarborgen.

Overigens is die glas fiber wel snel maar thuis gaat het toch weer over naar koper en ben je afhankelijk van je router. Ik haal met koper 100 mb/s en dat is behoorlijk rap.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan