snelle netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
hallo allen,

ik weet niet of ik hier op de goede afdeling zit maar
ik heb een 20mb ADSL verbinding van tele2. nu haal ik gemiddeld een downloadsnelheid van 1,5 mb/s. ik heb mijn utp kabel gewoon aangesloten op de lan-poort van mijn moederbord. dit is een 10/100 mbps poort. ligt het mischien aan deze poort dat ik geen hogere snelheid haal ? zou ik een snellere netwerk kaart aan moeten schaffen ?

Als de netwerkkaart op 100 mbps staat ligt het daar zeker niet aan.
Je zult de fout elders moeten zoeken.

hoe kan ik dat dan zien ? of hij op die snelheid staat ingesteld ?

Start > instellingen > netwerkverbindingen en dan rechts klikken op de lankaart > status

Hey!!

Een kleine b staat voor bit, een hoofdletter B staat voor Byte (by eight)
Je hebt een internetverbinding van 20 MegaByte
Je moet de 20 MegaBytes delen door 8 om de snelheid in kilobites per seconden te kunnen uitrekenen(de up en downloadsnelheid)
Dus jouw max. snelheid is dus: 20 : 8 = 2,5 mb/sec.

Jij zegt dat je 1,5 mb/sec. haald. en dus niet de 2,5 mb/sec. dit heeft te maken met de afstand van de centrale naar je huis. Hier kun je weinig aan doen. (dichterbij gaan wonen :p )

Zelf dacht ik eerder ook altijd dat ik 20mb/sec zou moeten halen maar dat is me lang geleden hier ook uitgelegt dat het dus ietsje anders zit.

Zelf heb ik ook 20MB ADSL maar haal er zelf 2,1mb/sec uit.. maar dat komt omdat ik vlak bij de centrale woon...

Ik hoop dat je hier genoeg informatie hebt gekregen en anders lekker door vragen..

Groeten,
Wouter

Als de netwerkkaart op 100 mbps staat ligt het daar zeker niet aan.
Je zult de fout elders moeten zoeken.

Even een aanvulling op Trambel,

Met een netwerkkaart van 100 mbps kun je deze snelheid alleen alen via het netwerk (in huis bijv.) niet met je internet verbinding...

ok ! bedankt voor je reactie. ik snap er niks van maar je zal absoluut gelijk hebben. toch raar dat als je 20mb adsl hebt je dan zo'n lage snelheid haalt en dat terwijl ik vaak genoeg hoor en lees dat mensen met dezelfde verbinding 15 of 16 mb per sec halen.

dat is gewoon onmogelijk.. ze zullen zich waarschijnlijk vergissen met 1,5 of 1,6
Deze snelheid haal je niet eens met glasvezelkabel...

Een kleine b staat voor bit, een hoofdletter B staat voor Byte (by eight)
Je hebt een internetverbinding van 20 MegaByte
Je moet de 20 MegaBytes delen door 8 om de snelheid in kilobites per seconden te kunnen uitrekenen(de up en downloadsnelheid)
Dus jouw max. snelheid is dus: 20 : 8 = 2,5 mb/sec.

Kleine correctie... die 20 mbps staat voor 20 mega bits per seconde...
gedeeld door 8 is dus 2,5 mega Bytes per seconde
Max. download dus 2,5 MBps

een mens kan zich ook even vergissen met een paar rot letters die iedereen door de war haald...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan