Snelle Office/Internet/Mail/MSN/Muziek (multitask) pc samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Goedemorgen,

Ik zit al een tijdje te kijken voor een nieuw pctje zelf in elkaar te steken.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor Office, met name Excel 2010 te gebruiken tegelijkertijd met internet browser, msn, muziek etc. Dus sowieso wil ik die applicaties allemaal snel kunnen gebruiken tergelijkertijd.

Momenteel heb ik een Pentium D, 2 gb ram en 1 hd 250 GB 7200 rpm en een 1 tb van 5400 rpm.

Hieronder paar vraagjes.

1. Wat voor processor? ik zou namelijk niet weten hoe snel hij moet zijn voor de toepassingen die ik gebruik. Ik speel er sowieso geen games op. Ik wil met de pc wel lang tegen kunnen (ook eventueel met Windows 8 ) er op en voorlopig gewoon Windows 7.

2. Is een SSD zinvol als systeemschijf of kan ik net zo goed een SATA 7200 RPM erin knallen?

3. Is een onboard grafische kaart genoeg voor de dingen die ik doe? Hooguit filmpje kijken maar geen games of zware film/foto bewerkingen. Ik sluit de pc wel aan op een 32 inch tv.

4. Maakt het heel veel uit wat voor MOBO? Ik bedoel spelen bij MOBO ook de snelheid een rol of puur de mogelijkheden?

5. 4 GB ram volstaat wel denk ik? Eventueel over paar jaar uitbreiden als het nodig is?

Nou bedankt alvast !

Groetjes

Dennis

maakt niet heel veel uit maar niet meer dan nodig is maar laten we het houden op rond de 500 euro. En AMD of Intel maakt met niet uit als ik maar vlot die toepassingen tegelijkertijd kan draaien..

Ziet er fraai uit, maar het lieftst bouw ik zelf er een is ook soort hobby van mij, doe ook ICT.
HOewel die prijs zeer fraai is met windows licentie erbij. EN die die office 2010 starter in het filpmje is denk een trial?

Maar ik zit met mezelf in de knoop met die 4 vragen:)

Laatst bewerkt:
1 . de eerste vraag kan ik je geen antwoord op geven

2 . het is wel zinvol een ssd schijf maar waarvoor jij hem wil gebruiken zou ik het zelf niet doen omdat die ssd schijven nog best duur zijn

3 . ik zou zelf wel voor een videokaart gaan en niet de onboard het zal wel werken maar als je wil dat je pc een tijdje vooruit gaat , kies dan toch wel een videokaart zeker als je hem aansluit op een groot scherm

4 . je hebt inderdaad verschillende snelheden bij moederborden kan je daar ook helaas niet bij helpen niet zo heel veel verstand van

5 . 4gb ram geheugen is ruim voldoende waarvoor jij hem gebruikt
zou wel opletten dan je windows 64 bit aanschaft want op 32 bit werkt je ram maar tot 3 gb dus als je dan wil uitbreiden moet je anders weer veranderen van besturingsysteem

Thanks voor je antwoord!

Nou dat van die SSD is weer een issue minder :)
Van dat geheugen die 64 bit was ik op de hoogte.
Dan neem ik gewoon een simpele videokaart van AMD :).

Iemand suggesties en ideen voor de processor dan?

hoewel ik geen voorstander ben van medion en een pc kopen bij de aldi

vind ik hem toch qua prijs toch nog best aantrekkelijk

maar je wil echt zelf je pc bouwen ?

en moederbord moet volgens mij wel overeen komen met de processor

dus als je al een moederbord op het oog hebt

post dat dan ook even

Nou ja het liefst wel en net wat je zegt hij ziet er wel aantrekkelijk uit prijs/kwaliteit.
Ik huiver er alleen iet wat voor ALS hij na de garantie kapot gaat zijn het meestal grote kosten denk ik.

En idd processor moet op mobo afgestemd zijn maar ik gebruik de alternate pc builder die geeft aan als de socket niet overeenkomt met de processor.

de grootste vraag blijft de processor. Heb ik bijvoorbeel genoeg aan een amd x4 of x2"?

bedankt :) dan weet ik dat ik iniedergeval dat ik geen amd x6 hoef te nemen maar dat x2 afdoende is, merk ik het verschil wel dan? want nu heb ik pentium D en stel ik neem een AMD x2 dual core miss dat ik wel x4 neem :P

Laatst bewerkt:
@Mark728:Wederom kom je met een kant en klaar systeem.Ook hier is aangegeven door TS'r dat men systeem zelf wilt bouwen.In een ander topic ben je door een Ts'r ook op gewezen.Graag aandacht hiervoor.;)

Bij deze wou ik even melden dat het toch een AMD phenom X6 is geworden 6 x 3300 mhz :)was de duurste en snelste AMD. Geheugen 4 gig dual channel omdat dat relatief simpel uit te breiden is mocht het nodig zijn . Greetz
Verder losse videokaart (simpele van ASUS) Bedankt allemaal voor het meedenken!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan