Snelle PC 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

102439

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik zou graag zelf een pc willen samenstellen, omdat mijn ouders dit aanmoedigen:D

Hij hoeft geen spelletjes te draaien, gewoon de snelste zijn met internet muziek afspelen en filmpjes kijken. Dus een geluidskaart zou wel handig zijn.

Zelf weet ik wel wat van een pc samenstellen, maar ik zou graag wat andere mensen erover na willen denken.

Ik heb nodig:
Processor, dacht zelf te denken aan een "AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz"
Geheugen, zou het liefst mijn CPU een beetje willen overclocken ( 4GB)
Harddisk, dacht aan een kleine schijf met 10000Rpm, en een grotere met 7200Rpm.
Moederbord, moet alles hierboven ondersteunen en zou graag dus een plaats voor mijn geluidskaart, en voor misschien in de toekomst een videokaart. 4x usb is goed.
Voeding, nog niet in verdiept.

Mijn grootste doel is gewoon een hele snelle pc tegen een goede prijs.

Omdat je een redelijk budget hebt en er geen videokaart inhoeft zou ik voor een Intel i7 processor gaan. Betaal je iets meer maar heb je wel meer snelheid en ben je klaar voor de toekomst.

Ik houd het denk ik bij deze, want is een i7 altijd sneller dan deze, of welke i7 zou ik dan moeten nemen. Want deze is ook quad core en heeft 3,4 Mhz. i7 heeft dan dat hij automatisch overclockt, maar wat heeft hij dan nog meer dan andere processors.Waardoor hij sneller is.

Deze AMD is nog onder de 200 euro, en een i7 kost al meteen 500 euro. De goedkoopste versie van de i7 is meer dan 200 euro, en is niet veel beter, denk ik of wel?

AMD: Quad-Core, 3.4 GHz, L2 - 4 x 512 KB - L3 6 MB
Intel i7( goedkoopste ): Quad-Core, 2.66 GHz, L3 Advanced Smart Cache - 8 MB

Ook scoort de goedkoopste i7 minder in de benchmarks dan de AMD. En 500 euro voor alleen een processor lijkt me wat veel.

Laatst bewerkt:
De i7-920 maakt al gehakt van de X4 965.
Zie deze link: http://www.hardwaresecrets.com/article/819/8
Je ziet dat ook de Intel i5-750 heel dicht om de 965 heen hangt, qua prestaties.

Je budget is niet hoog genoeg voor de i7-920, maar een i5-750 haal je wel, en ik heb zelf de voorkeur voor Intel. En om eerlijk te zijn, de i5 en i7 serie is nu gewoon de processor voor multimedia taken.

Vandaar ook deze samenstelling:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...253347]=1&product[226356]=1&product[232913]=1

Hier zit nu assemblage + een geluidskaart bij. Overigens ook een simpele grafische kaart, aangezien enige grafische rekenkracht erg handig is voor een multimedia pc.
Een geluidskaart is alleen voor audiofielen, een 'normaal' mens hoort het verschil tussen on-board geluid en deze kaart niet. Ik zou hem er persoonlijk uit laten.
Ik heb die 10.000 RPM schijf er ook uit gelaten, die zijn absurd duur (omgerekend 1 euro per GB) en er een snelle 7.200 RPM schijf van Samsung (F3EG 1TB) ingedaan.

Als je hem zelf in elkaar zet en de geluidskaart weglaat kun je er Windows 7 bij nemen.
Dan krijg je dit:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...253347]=1&product[226356]=1&product[232913]=1

Edit: als je persé AMD wilt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[92273]=1&product[58761]=1&product[253347]=1

Laatst bewerkt:
Dank u, hier kan ik wel wat mee. Nog ff mijn ouders overtuigen en ik ga aan de slag.

die core i7 860 komt trouwens wel beter dan die amd uit de benchmarks

Laatst bewerkt:
Hoe zit dat eigenlijk met de ix, waarom zijn ze beter, als de specificaties zeggen dat ze slechter zijn, minder Ghz bijvoorbeeld?

Moet is voor zelf assembleren ook kabeltjes erbij kopen, of zijn die inbegrepen?

Het aantal GHz zegt niet veel over een processor.
Intel weet er de laatste jaren meer uit te persen dan AMD, en dat heeft alles te maken met voltages, productieprocessen, geïntegreerde memory controllers, de architectuur, L2 en L3 caches, en ga zo maar door.

En nee, je hoeft er niets bij te kopen als je hem zelf in elkaar zet, alles wordt al meegeleverd met het onderdeel. Zoals de SATA kabels die al bij het moederbord zitten...

Laatst bewerkt:
Ik vind 't goed hoor, in de praktijk zul je er geen verschil in merken nee.
Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan