snelle vraag voor een videokaart-noob (welke halen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

khawtf

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
ik loop dus nu al een jaar te twijfelen of ik een nieuwe videokaart moet hebben :o maar ik begrijp er niets van, (heb goede verstand van computers ivm software etc maar video kaarten totaal niet).

ik zie ze wel op mycom etc maar ja koop liever een kaart die zowel bij mijn budget past en tegelijkertijd iets voor mijn computer kan doen (volgens mij als je lage systeem hebt,heeft het geen zin om een goede kaart te kopen)

iig mijn specs:

ik heb een

Dell Optiplex gx620
3.2 GHZ
1024MB Ram
Pci Express...slot
Windows Xp
1024mb ram

wil graag fs2004 of fsx kunnen spelen zonder gezeik (moet alles op laag zetten,maar dat moet bij elke spel :o)

heb een kaartje erin zitten: Radeon x600 Pro (lol)

mijn budget is rond de 100 euro...

hoef niet perse alles op EXTREEM HIGH te spelen maar op dit moment is het irritant want ik moet alles op FCKN LOW spelen...

wie kan mij advies geven,

ik dank u zeer :D

WELKOM OP HELPMIJ

ik denk gezien jou systeem en eisen om de te spelen een kaart in de nvidea 8600 serie(liefst gt)
een goede oplossing zou zijn.

hier kun je eens op zoek naar een kart die dan in je budget valt
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...28=&d727=&d731=&scoreMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

DANK JE :thumb:,nu komt de volgende noob vraag...

ik zie merken als club 3d,asus etc...is zo verwarrend...kan je wat meer preciezer zijn over welke ik moet halen...of het verschil aangeven?

het zijn verschillende fabrikanten van kaarten die wel 1 en dezelfde chipset gebruiken.

je hebt ati chipsets en nvidea chipsets.

fabrikanten gebruiken die chipsets om daar zelf kaaren mee te maken.
alleen de ene wil die nog wel eens sneller of langzamer laten klokken.
zelf heb ik goede ervaringen met asus en sapphire.

kijk je naar de nvideachip(en dat is een 8600)dan schijnt xfx het wel goed te doen.

Laatst bewerkt:
het zijn verschillende fabrikanten van kaarten die wel 1 en dezelfde chipset gebruiken.

je hebt ati chipsets en nvidea chipsets.

fabrikanten gebruiken die chipsets om daar zelf kaaren mee te maken.
alleen de ene wil die nog wel eens sneller of langzamer laten klokken.
zelf heb ik goede ervaringen met asus en sapphire.

kijk je naar de nvideachip(en dat is een 8600)dan schijnt xfx het wel goed te doen.

hmm oke het gaat dus om overcloacken..overcloacken door middel van software of moet je er aan prutsen..??

er zijn van die tooltjes om het even wat harder te laten draaien etc heb ik begrepen..

dus jij raadt mij de 8600 xfx aan (precies deze naam ?)

overklocken moet je zelf niet aan beginnen.

ik raad je niks aan behalve dat gezien jou systeem en eisen dat de 8600 serie(gt of gts) een goede oplossing is voor je.merk mag je zelf bepalen.de ene zal niet veel onder doen voor de andere.
er zijn natuurlijk kaarten die beter presteren maar daar zit een ander prijskaartje aan en in je dell zit een voeding van max 305watt.en nou weet ik wel dat Dell goede voedingen zet maar ben toch bang dat je die dan ook zal moeten aanpassen.

maar om je toch een voorbeeld te geven
http://tweakers.net/pricewatch/210393/msi-nx8600gts-t2d512ez-hd-lite.html

Deze 9600 valt ook net binnen je budget en is wat sneller.
De voeding is wel een aandachtspunt, die moet sterk genoeg zijn (>350w, liefst meer)
Wanneer dat geen probleem is kun je ook denken aan een iets duurdere 8800gt, die draait al echt lekker, als de resoluites niet te hoog zijn.

mvg leo

Laatst bewerkt:
:thumb::thumb: dank jullie wel voor jullie antwoorden...ik zal een van de 2 kiezen maar nog een vraagje over de voeding...kan ik gewoon eentje halen uit de winkel (gewoon watt opnoemen) of zal ik echt speciaal eentje moeten vinden van DELL ?

ik denk zelf dat als je in de 8600 of 9600 serie blijft dat je voeding het wel trekt

zo niet dan kun je alsnog bekijken toch?

klopt

die 9600 is een 256 bit tegen de 128 van de 8600.

Maar ik zie net dat je opgezocht hebt dat de voeding 305 watt is, dat wordt krap.
Het is heel goed mogelijk dat het wel werken, gaat, maar er is een kans in dat een nieuwe voeding nodig is.
De 8600 gebruikt de helft, dus dat gaat vast werken, zonder nieuwe voeding.

:thumb::thumb: dank jullie wel voor jullie antwoorden...ik zal een van de 2 kiezen maar nog een vraagje over de voeding...kan ik gewoon eentje halen uit de winkel (gewoon watt opnoemen) of zal ik echt speciaal eentje moeten vinden van DELL ?

Als dat zo'n kleine platte kast is, heb je een speciale voeding nodig.

Dus een 8800 is een betere dan eentje van de 9600 serie ?
Dacht altijd dat het andersom was, zo van: hoe hoger de serienaam hoe beter, tsja ...:confused:

Zo simpel is het absloluut niet
Het eerst cijfer geeft de serie aan, hoe hoger hoe nieuwer.
In dit geval maakt dat al niet zo heel veel uit, want in beide series wordt van dezelfde grafische chip gebruik gemaakt.
Het tweede cijfer staat voor de rangorde binnen die serie.
Een x8xx kan heel goed sneller zijn dan een x6xx van een hogere serie.
Helaas kom je daar alleen achter door tests te lezen en charts (vergelijkingstabellen) op te zoeken.

Laatst bewerkt:
dell staat wel om bekent dat ze zeer sterke en stabiele voedingen leveren.

maar ok mocht je toch een alternatief willen dat is dit een mooie betaalbare oplossing.

goede voeding en regelmatig hier geadviseerd op Helpmij.
zelf er nu ook inzitten

http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895
ik verwachtte hem al:)

Wanneer je daar voor gaat is het geen probleem om eerst de kaart te kopen en pas bij problemen de nieuwe voeding.
Een goedkoop, goed alternatief is dan hier al genoemd.

ja van degene die hem genomen hebben niks als positieve reacties.
ook binnen mijn kennissenkring.

hij is echt heel stil en stabiel.en voor een goede prijs.

met dank aan Mrmusic die daarmee gekomen is.Hij raadt hem nu ook aan iedereen aan.
(al is ie nu wel een tijd afwezig helaas)

hey

ik heb dus de xfx 8600GTS gekocht maar ik sluit het dus aan,zie ik dat er geen voedingkabeltjes meer zijn :confused: (de kaart heeft 2 nodig)

dat betekent dus dat ik een nieuwe voeding moet halen he :D..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan