Sneller delen in local netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdekoe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
172
Hoi,

Ik heb een netwerk met 4 computers en 1 NAS schijf.
Als ik bestanden wil over zetten gaat dat met een gemiddelde snelheid van 2,5 MB/sec.
kan dit niet sneller ??? (zat te denken aan 10 Mb/sec.)
Kan ik niet iets openstellen bij instellingen in de router ?

delennetwerk.png


of moet ik een nieuwe router aanschaffen ?

Alvast bedankt,
Bart
 
Je hebt e.e.a. op de c: schijf staan die vast meer te verstouwen heeft, wisselbestand, downloads enz enz. Ik vermoed dat dit een stevige rem op de snelheid is. Een router/switch met een Gigabit lan is in principe sneller, maar ook bij een standaard router zou 10MB mogelijk moeten zijn.
 
wisselbestand, downloads enz enz.

Als je één fysieke harde schijf in jouw PC hebt, dan moet deze schijf alle taken verwerken. Elke download bijvoorbeeld, maar ook het schrijven van tijdelijke internetbestanden en dergelijke.

Als je dan ook nog een flink bestand vanaf diezelfde schijf wil halen, dan moet de schijf constant wisselen van taak, stukje lezen het verplaatsen van het bestand, stukje schrijven voor een download enzovoorts. Dit vertraagt enorm. Dit is de reden dat meerdere schijven gebruik. Een schijf voor Windows en vaste bestanden (muziek e.d.) en een schijf voor downloads enz.
 
Ik weet niet of je inderdaad maar één schijf hebt maar doe buiten het verplaatsen van het bestand eens niets meer, dus sluit downloadprogramma's af, niet internetten enz. en kijk dan eens of het sneller gaat. Als dat al wat scheelt kun je overwegen een tweede schijf in jouw pc te installeren. Als je daar dan alle downloads op plaats ontzie je de eerste schijf al heel wat.
 
Het klopt je hebt inderdaad gelijk :) ik heb maar één schijf. Heb het op de computer beneden geprobeerd die heeft 3 schijven en gaat veel sneller. Maar zou ook een usb-stick kunnen gebruiken ??

testatastat.png


of is dat weer iets heel anders ???

Alvast al heel erg bedankt
Bart
 
Laatst bewerkt:
Een USB stick is juist traag. Een extra schijf scheelt enorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan