• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sneller doorverwijzen in Excel document en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
128
allen,

Ik heb een 2-tal vragen, omdat ik denk dat het makkelijker kan als dat ik alles met de hand moet invoeren.
Ik heb een opleidings matrix van mijzelf en mijn personeel.

1) Nu wil ik in aparte tabbladen de opleiding historie terug laten komen. Ik ben voor mijzelf al begonnen (echter alleen ''mijn'' overzicht is al vrij veel werk)
Maar aangezien ik 29 mensen heb, vraag ik aan jullie mij hierbij kunnen helpen of er een Formule is die dit makkelijker maakt om de tabbladen te vullen met de INFO van het 1e Tabblad (opl.Matrix)

2) de voorwaardelijke opmaak; ik wil dat als de cel op 1e tablad (opl.Matrix) gevuld is met een 1.
(hierbij zit ik zelf te denken aan dat de cellen (naast het overzicht) worden gevuld met de info uit het 1e tablad en afhankelijk daarvan de voorwaardelijke opmaak is op het
persoonsgebonden tablad)

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • WG5 Internet.xlsx
    62,1 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
@Vraag 1: Wil je 29 tabbladen of wil je 1 tabblad waar je met bijvoorbeeld een dropdown menu een persoon kan kiezen en de rest van de tabel daarbij automatisch kunt ophalen?
@Vraag 2: Zoek je een voorwaardelijke opmaak uit de categorie '1 is groen, anders rood' of wil je een kleur die ook afhankelijk is van het aantal vereisten?
 
Hallo ZIGZAG37
Wat jij zegt zou helemaal Luxe zijn (had ik niet opgekomen) met drop down menu, maar als 29 tabbladen makkelijker is; is dat ook prima, het gaat erom dat ik in 1 oogopslag kan zien welke competenties mensen nog moeten doen.

In principe zou alleen 1 voor groen moeten zorgen. 0 of leeg hoeft geen opmaak te hebben
 
Bekijk bijlage WG5 Internet ZZ.xlsx

Wat ik heb gedaan:

In tabblad '2' is nu het veld waar je de naam in zet een drop down menu. Ik heb in de tabel met gebruikers wel een rare blauwe tussenregel verwijderd, want dat kwam me beter uit. :)

Personeelsnummer en 1tjes in het schema daaronder heb ik qua formule in principe gefixed. Tot aan regel 38/39 want daar heb je iets van cellen samengevoegd en dat deed raar.

De cellen waar de 1tjes in moeten komen hebben nu de voorwaardelijke opmaak 'groen als 1, wit als niet 1'.

In principe zou je de rest nu zelf moeten kunnen denk ik. Als er nog wat is, aarzel niet.
 
Helemaal top super overzichtelijk nu.
Zit alleen een foutje in bij "alle namen" als ik in opl matrix Veiligheidsinstructie 1a op 1 zet gebeurt er niets, echter bij bij veiligheids instructie 2a word 1a gevuld.....

=VERT.ZOEKEN($B$4;OPl.Matrix!$B$13:$EI$41;RIJ(A8);ONWAAR)

vraagje over de formule; waar verwijst die Rij (A8) naar?
Ik probeer de formule te begrijpen zodat ik hem de volgende keer ook kan gebruiken.

Die formule is in principe in alle cellen hetzelfde toch? (alleen die rij verwisseld)
 
Laatst bewerkt:
Het is al gelukt die A8 stond er 1 te hoog hij werkt nu wel.

Maar waar verwijst die precies naar?
 
Helemaal top super overzichtelijk nu.
Zit alleen een foutje in bij "alle namen" als ik in opl matrix Veiligheidsinstructie 1a op 1 zet gebeurt er niets, echter bij bij veiligheids instructie 2a word 1a gevuld.....

Waarschijnlijk een off-by-one in de indexering van mijn formule ergens. Kom je er zelf uit?

=VERT.ZOEKEN($B$4;OPl.Matrix!$B$13:$EI$41;RIJ(A8);ONWAAR)

vraagje over de formule; waar verwijst die Rij (A8) naar?
Ik probeer de formule te begrijpen zodat ik hem de volgende keer ook kan gebruiken.

Die formule is in principe in alle cellen hetzelfde toch? (alleen die rij verwisseld)

Ahja, dat is een trucje. Je hebt je cellen onder elkaar staan, en als je de formule met gewoon het cijfer 8 door zou trekken naar beneden, zou je overal 8 hebben staan. Als ik Rij(A8)=8 pak, maakt ie van de volgende cel Rij(A9)=9.

Eigenlijk voegt het dus niks toe, behalve dat de formule wat makkelijker door te trekken was voor me. :)
 
allen,

Ik ben met bovenstaande even lekker aan het studderen geweest.
Nu kom ik alleen bij D162 in de knoei.... dan krijg ik een formule fout (terwijl ie daarboven dus prima werkt)

Wie kan mij helpen?
alvast bedankt


groet Ron
 

Bijlagen

  • WG5 Internet.xlsx
    62,1 KB · Weergaven: 25
Ik snap het issue niet, maar ik heb het stiekeme vermoeden dat je ook het verkeerde bestand hebt gedeeld. :)
 
haha hij heet ook bijna hetzelfde:p

nu goede bestand bijgevoegd (excuses)
 

Bijlagen

  • WG 5 (Internet).xlsx
    214,4 KB · Weergaven: 39
Nu kom ik alleen bij D162 in de knoei.... dan krijg ik een formule fout (terwijl ie daarboven dus prima werkt)

Nogal wiedes.

Code:
=VERT.ZOEKEN($B$4,OPl.Matrix!$B$11:$HB$39,RIJ(A210),ONWAAR)

Je zoekt dingen op tussen kolom B en HB. Dat zijn 209 kolommen. En dan vraag je de 210e, dat gaat natuurlijk niet. Dat verklaart de fout.

Je hebt je sheet OPl.Matrix inmiddels uitgebreid tot ná kolom HB, dan moet je die grens natuurlijk wel wijzigen in je formule. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan