Sneller downloaden met uTorrent?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citruspers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Oke, ik snap echt helemaal niks van hoe je sneller download met uTorrent. Als ik op google zoek krijg ik alleen maar vragen en antwoorden van 2009 en ervoor met uitleg over Windows XP. Ikzelf heb nu gewoon Vista. Maar daar gaat het nu niet om want ik wil heel graag weten hoe je sneller download met uTorrent. Ik heb nu een paar torrents waarvan 2 het helemaal niet doen en 2 die nog ongeveer 6 weken gaan duren... Er zijn genoeg seeders, dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Op andere forums hebben ze het steeds ook over een groen vinkje, maar ik zie echt geen groen vinkje? :o Dat is dan misschien met een andere uTorrent ofzo? Ik heb nu uTorrent 2.0.2. En van dat poorten openzetten met portfward ofzo snap ik ook niet helemaal :o:o:o Kan iemand het uitleggen in kindertaal? Alvast bedankt! :d

Ik weet dat hij in de verkeerde categorie staat, maar ik weet niet hoe je hem verwijderd en in een ander zet :o

Dat "groene vinkje" staat onder in beeld van je utorrent scherm. Een rondje (groen) met daarin inderdaad een vinkje.

Staat die daar niet (rood of geel) dan heb je waarschijnljik niet de juiste poort open staan in je router en/of firewall.

Ook is het zo dat jij zelf afhankeljik bent van je eigen internet snelheid en die van de seeders/leechers. Soms is dit maximaal, soms niet en eigenljik altijd afhankelijk van de snelheid van de personen waar je van download. Ook heb ik zelf gemerkt dat het veel verschil maakt als je gebruik maakt van een openbare torrent site of een besloten waar je zelf ook vast zit aan bijvoorbeeld credits. De laatste is bij mij altijd op mijn max haalbare snelheid. De andere sites die ik gebruik niet en die zijn openbaar.

(weet niet of je de huisregels hier hebt doorgenomen, maar sites noemen is niet toegestaan)

Jouw Utorrent is 2.0.2. Dit is de laatste update en heeft nogal wat kinderziektes. Is het idd een besloten site dan wordt vaak geadviseerd de versie 1.8.3 te gebruiken. Via google zo te vinden en hij installeert zich over jouw versie. Zorg dan wel dat je bij opties....voorkeuren....het vakje automatische updates uitgeschakeld hebt staan.
Ikzelf heb 1.8.3 en geen poort of zo in hoeven te stellen en hij loopt als een tierelier.

@ tinus
Heb je daar een link van over het probleem met 2.02, gebruik deze versie ook, geen enkel probleem en zeker niet met de snelheden.

µTorrent geeft je de mogelijkheid om te testen of de gebruikte poort open staat. Open het programma en ga naar "Opties" --> "Installatiehulp" of druk op CTRL-G. Je kunt dan je bandbreedte en je netwerk testen. Als de test aangeeft dat de poort niet open staat zul je deze toch echt open moeten zetten in je router.

Wellicht heb je iets aan de informatie die op de onderstaande sites staat:

http://pc-en-internet.infonu.nl/tut...-poort-forwarden-in-utorrent-handleiding.html

http://www.portforward.com (Engelstalig)

P.S.: Ik heb ook geen enkele problemen met v2.0.2.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan