sneller gamen: bij AGP kaart houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

n8beek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Ik wil mijn games toch wel beter laten draaien, daarom wil ik mijn videokaart upgraden, wil er max € 200o aan uitgeven... Ik heb een amd athlon 3000+ , een K8V-pro moederbordje met AGP en 1G geheugen. Na bezoek aan 2 winkels had ik 2 adviezen en na wat surfen op internet weet ik het nog niet. Wie kan me helpen?

optie 1: koop een duurdere AGP kaart
optie 2: vervang moederbord naar een gelijkwaardig iets met PCI-e en neem dan een iets goedkopere kaart.

Wat te doen? En welke kaart is dan beter? volgens mij verschillen die kaarten niet zo gek veel in het segment rond de € 200

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

Er is voor alle twee wat te zeggen, voor zwaardere snelle spellen is een PCI-E een stuk sneller dan een AGP slot, maar als je daar de prijs van het MOBO meerekend, heb je weer niet een echte gamerskaart, b.v. met 8, 12 of misschien wel 16 pipelines en DDR3 geheugen, die kun je dan wel weer kopen in een AGP uitvoering voor die 200 euro.

Maar dan is die AGP poort weer eigenlijk de beperkende factor, al met al dus een moeilijke afweging die je zelf zou moeten maken.

Of je moet je behelpen met een Asrock bordje, prima bordjes voor die prijs, en het is eigenlijk een ondermerk van Asus.

Hoi,

Om te beginnen denk ik dat je een 3200+ moet aanschaffen, als je vanuit je huidige MOBO wilt upgraden.Die draait nml 400 FSB standaard.

Als je handig wilt zijn kan ook een 3000 op dezelfde snelheden draaien als een 3200.

Mijn advies: Niet upgraden met het huidige spul wat je hebt. Als je een liefhebber bent. gooi dan maar een 3200 in je socket Als je geld hebt denk ik wel dat je beter een nieuwe kan kopen

Zeg Lange pier:

Kan je misschien je antwoord in "simpele" taal neerzetten.

Ik begrijp het niet jammer genoeg.

Nog een edit,: Ik snap PC taal, maar dit begrijp ik niet helemaal.

Laatst bewerkt:
De prestatie winst is niet zo veel met de 3200+ ,ook zijn ze relatief duur en schaars.
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar systeem(ook met de 3200+) en heb daar een half jaar geleden een 6600GT AGP voor gekocht(€200),maar nog is het in veel games behelpen(lage instellingen ed.).
Ik twijfel nu zelf ook om toch maar te gaan upgraden naar een ander platform.

Met PCI-e ben je er niet met alleen een ander moederbord,ook de processor moet vervangen worden(ik geloof niet dat er socket-A borden zijn met PCI-e).Dan heb je voor AMD socket 939,754 of AM2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan