Sneller internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Beste leden,

Ik heb een router op de begane grond en op de 1e verdieping heb ik draadloos internet op mn ps4. Ik heb af en toe het probleem dat internet wegvalt of dat de snelheid minder is dan beneden. Ik dacht eraan om dit probleem op te lossen door een powerline adapter aan te schaffen. Voor degenen die niet weten wat dat is, dit is een adapter die je internet via je netstroom deelt, zodat je geen kabels of wat dan ook hoeft te kopen. Kan iemand mij helpen en vertellen of dit het waard is? Wat betreft de snelheid en gebruik. Andere oplossingen voor sneller internet zijn ook welkom. Met sneller internet bedoel ik internet die even snel is als ik beneden heb op de kabel. Ik denk dat een powerline dit wel kan verhelpen.

Albast bedankt'

Klopt, zo'n powerline is aanzienlijk sneller dan een wlan.
Kijk wel eerst of zo'n powerline oplossing werkt in uw situatie, bijv. door een powerline set even te lenen van een kennis die er een heeft, want in bepaalde situaties is het niet aan de praat te krijgen. heeft iets met stroomgroepen te maken.
Maar als het werkt, werkt het ook heel goed.

Bedankt voor je antwoord!

Ik had inderdaad gelezen dat het niet echt compatible is met alle netstroom etc. Ik ken alleen denk ik niemand die zo'n ding heeft, dus ik weet niet of ik er eerst eentje zou kunnen testen.
Heb je misschien aanraders qua merk ofzo? Want de prijzen verschillen nogal, maakt het uit of ik eentje van €60 of €100 koop bijvoorbeeld of is het verschil qua performance niet zo groot?

Beide bedragen die je noemt zijn nog vele malen hoger dan een UTP kabel van een meter of 15 of 20. Heb je echt geen mogelijkheid om een UTP kabeltje te trekken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan