sneller internetten win xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

necropolis

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Ok maar ff raad vragen aan de kenners..
Ik ben benieuwd naar wat ik onlangs heb gevonden maar zit toch met een vraag hierover, het gaat om een tweak voor windows xp pro
Ik heb uit interesse alle stappen eens nagevolgd en ben op één probleem terecht gekomen, in die "De reserveerbare bandbreedte beperken" kan ik de limiet niet op 0 zetten omdat "standaard" niet geconfigureerd aangestipt staat, dus nu is mn vraag, normaal ? of moet ik dat gewoon veranderen ? Hartelijk dank!
Citaat:
Sneller internetten (XP Pro)
Windows XP heeft de neiging ongeveer twintig procent van de snelheid van je breedbandverbinding achter te houden. Dit komt door de zogeheten Qos-pakketplanner die - eenvoudig gezegd - als doelstelling heeft om het gegevensverkeer binnen een netwerk te garanderen. Deze garantie is voor thuisgebruik niet strikt noodzakelijk. De reserve bandbreedte die Windows XP Pro voor zichzelf houdt, kun je uitzetten door:

Onder Start in Uitvoeren "gpedit.msc" te typen (zonder aanhalingstekens). In het venster Groepsbeleid kies vervolgens in de linkerhelft van het scherm Computerconfiguratie / Beheersjablonen / Netwerk / Qos-pakketplanner.

Vervolgens zoek je in het rechterscherm "De reserveerbare bandbreedte beperken" en maak daarop een dubbelklik. Zet de Bandbreedtelimiet op 0. Klik dan op Toepassen en op OK en sluit Groepsbeleid.

Ga nu via het Configuratiescherm naar de Netwerkverbindingen. Klik met de rechter muisknop op de netwerkverbinding waar je breedbandverbinding mee wordt opgebouwd (meestal LAN) en kies voor Eigenschappen. Controleer of er een vinkje staat bij QoS-pakketplanner en start daarna de pc opnieuw op.

Voor wat het waard is:

DE BEWERING

"Meer bandbreedte zonder Windows*services - QoS-pakketplanner"

Boze tongen beweren dat Windows XP met zijn services het systeem en de netwerkverbindingen langzamer maakt. De QoS-pakketplanner zou alleen al verantwoordelijk zijn voor 20 procent slechtere prestaties bij een ADSL-verbinding.

De waarheid: Dit is nonsens! Deze service is bedoeld om voor een hogere kwaliteit van de internetverbinding te zorgen. Volgens Microsoft kunnen programma's die verbinding met het internet hebben weliswaar tot 20 procent van de bandbreedte voor zichzelf reserveren, maar als gebruiker merk je daar niets van. De reservering vindt namelijk slechts voor een kort tijdsbestek plaats. Bovendien is het gereserveerde deel volledig beschikbaar voor andere toepassin*gen op het moment dat het bewuste programma geen gegevens verzendt.

Onze tip: Het heeft geen zin om voor het tunen van de internetverbinding iets aan de QoS-pakketplanner te doen. Je kan hiermee hooguit een paar bytes werkgeheugen vrijmaken, maar ook dat is de moeite niet waard.

Bron

enne, MIJ moet je het niet vragen, ik heb er geen verstand van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan