sneller netwerk, hoe? draadloos slechts 100mbit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Hallo,

Ik heb een tv + popcorn hour a200, een laptop en een aantal pc's die ik in een sneller netwerk wil gaan verbinden. Mijn router+modem is een Gigaset SX551 (KPN Experia Box) Ik heb dus een abonnement bij KPN (Internet Plus Bellen). Ik heb KPN ook gebeld met de vraag hoe ik het netwerk sneller kan maken. Ze vertelden mij dat ik een N-verbinding moet maken, maar dat deze draadloos ook gecapt wordt op 100mbit. Klopt dit? Kan ik dit verhelpen met een andere router-modem die tot zeg 450mbit draadloos kan? Zo ja, hoe sluit ik dit aan, aangezien ik dus ook VoIP heb en het nog nooit aangesloten heb (KPN waarschuwde me al dat ik geen support meer van hun krijg en dat zij geen nieuwere router-modem willen leveren als deze niet defect is). En eigenlijk zou ik ook nog moeten weten welke router ik zou kunnen aanschaffen omdat ik al gelezen heb over andere routers van KPN, dat ze bijv. port forwarden blokkeren.

Een hoop vragen maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Bedankt, ben erg teleurgesteld hierin :( Dit wil dus zeggen dat de enige manier om een beetje snelheid te halen met bekabeling is? Ligt het aan de overheid dat ze die snelheden zo laag houden? Vind het namelijk erg raar dat op zeg 350mb/s maar 130 gehaald kan worden. Stel dat die 300mb/s daadwerkelijk gehaald wordt, dan is dat toch wel voldoende? Of merk je dan nog steeds het verschil tussen een 1Gbit en die 300mb/s in een LAN?

Wil je 100Mbit+ halen, zal je een gigabit netwerk moeten maken. Kwestie van je switches en andere verdelers upgraden. Je hebt hier geen baat bij als je abonnement niet zo snel gaat, tenzij je ook veel/grote bestanden over je interne netwerk wilt gaan verzenden. . Hoe snel gaat je abonnement eigenlijk?

Idd, ik wil graag streamen naar mijn popcorn hour en dan ben veel aan het overpompen in het netwerk. Met 100mbit gaat dit toch nog niet snel genoeg. Abo is slechts 8Mb/1, maar gebruik het dan ook met name voor LAN. Welke router-modem zou ik kunnen kopen om de Gigaset SX551 van KPN te vervangen? En hoe sluit ik dit aan?

Gewoon de netwerkapparatuur vervangendoor gigabit dingen.

Dat snap ik, maar moet dus een router hebben die ook een modem is (heb internet plus bellen) en 4x ethernet dus (1gbit). Welke komen dan in aanmerking?

voor zover ik weet is draadloos gigabit er nog niet (voor consumenten)... een gigabit router heeft dan ook vrijwel altijd gigabit lan poorten, maar draadloos is het gewoon n (zogenaamd 300mbps, maar door alle functies gelimiteerd tot max 130mbps), switches zijn enkel voor de kabel, niet draadloos.

@mrhenkie, ik zou graag een modem/router zien die draadloos gigabit is, post hem hier maar als je hem vind.

voor zover ik weet is draadloos gigabit er nog niet (voor consumenten)... een gigabit router heeft dan ook vrijwel altijd gigabit lan poorten, maar draadloos is het gewoon n (zogenaamd 300mbps, maar door alle functies gelimiteerd tot max 130mbps), switches zijn enkel voor de kabel, niet draadloos.

Ben er net over aan het lezen of het mogelijk is om die 300mbps toch te halen (in theorie dan, dat ie iig 300 aangeeft ipv 130). Is het ook niet mogelijk als je op 5GHz werkt?

@mrhenkie, schitterend... maar het moet van 2 kanten komen... de routers zijn 300n, dus kunnen zij 130mbps zenden, hetgeen jij linkt is dan irrelevant omdat zowel de zender als ontvanger dan 450 zou moeten zijn en niet alleen de ontvanger.

Maar ligt het aan de techniek dat je geen 300mbps kan halen of is dit een wet dat je niet sneller mag dan 130mbps? KPN sprak namelijk over dat er een 'halt' op de snelheid zou zitten bij draadloos internet.

@mrhenkie, schitterend... maar het moet van 2 kanten komen... de routers zijn 300n, dus kunnen zij 130mbps zenden, hetgeen jij linkt is dan irrelevant omdat zowel de zender als ontvanger dan 450 zou moeten zijn en niet alleen de ontvanger.

Ik zie trouwens ook wel routers die 450 kunnen?

ja, zelfde fabeltje als de routers die 300 zouden kunnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan