Snellere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bullets

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Ik weet niet of ik op t goede sub forum zit maar goed;

Ik wil namelijk graag mijn computer een heel stukk sneller laten lopen.
Het wil alleen niet echt lukken.

Ik heb onlangs; van 2 naar 2.2(t maximale) GHZ overgeclocked, hele pc opgeruimd, overige bestanden verwijderd.

Toch is die niet sneller gaan lopen.Ik run Xp hierop, waar deze gemaakt voor is.

Als ik mijn pc heb geformat en m dan opstart enzo loopt die heel snel, omdat die dan echt leeg is.
Ik heb in totaal 40 gb, C:(hoofdstation) heeft 10 gb en D:(secundaire schijf) heeft 30gb.
Op C: wordt er +/- 2 gb gebruikt.
Op D: wordt er +/- 15 gb gebruikt.
Op D: staat vooral muziek;spellen en andere dingen.

Ik wil (nog) niet een nieuwe interne RAM kaart er bij doen.
Die bestaat nu uit 256 mb.
Videokaart is ook intern en is (nog) 32mb.

Wat kan ik er aan doen om mijn pc stukken sneller te laten lopen?

Wat wil je met de PC gaan doen dan?
Spellen?
Videokaart heeft niets met snelheid van PC te maken. Als je echter wat meer grafische spellen wilt gaan spelen dan moet je in ieder geval een nieuwe videokaart kopen.

Je ram is niet zo super veel, hier kan het goed aan liggen. XP draait het lekkerst op 512 MB-Ram.

Schijf al gedefragmenteerd?
Register al een keer gecleaned? (Regcleaner bv)
Op spyware/virussen laten scannen?

Spellen e.d komen nog wel, ik speel gewoon wat minder grafische.

Schijf defragmenteren nog nooit in 1 jaar tijd.Doe ik straks wel als ik moet trainen.

Hoe moet ik t register cleanen? Is daar een programma voor of wat?

Virusscannen enzo wordt bijna wekelijks gedaan op vrijdag door NORTON.

Daar kan je verschillende prog's voor downloaden bv. Ccleaner. Moet je ff zoeken bij google, dan kom je er wel uit.

Virusscannen is wat anders als spyware scannen :)
Doe dit bv. met Spybot. Dit programma kan je ook op google vinden.

ik zou toch wat ramgeheugen toevoegen.
tegenwoordig is 1024 mb nog niet veel.
Daar win je erg veel mee.
persoonlijkt defragmenteer ik mij pc elker week. dat schhelt ook best wel en inderdaad regematig spyware verwijderen met bijv. adaware.

succes ermee

Ik heb m net even gedefragmenteerd.
Loopt idd wat beter.
Over die registers, ik heb t even bij iemand nagevraagd, die zei doe t niet want al je instellingen gaan verloren.
Doe ik dus niet.

Spyware komt nog wel even, ben ik altijd ruim 2 uur mee bezig en daar heb ik atm geen zin in.

Het geheugen komt er wellicht nog bij.Moet nog even kijken hoeveel ik daar aan uit wil besteden, en of er nog ruimte is in mijn ASROCK M266A moederbord.Die is namelijk erg klein.

Instellingen gaan niet verloren, is bull****!
Dat programma gooit de overbodige sleutels weg, de werkende laat hij lekker heel!

Ja hij zei zo; als je spellen hebt waar je key moet invullen gaan die verloren...

Klopt ook niet!
Anders zou niemand die prog's toch maken en gebruiken?
Ik bedoel, hij zegt dus ook dat je Office key weg gaat ed? Dan kan je dat ook allemaal opnieuw instellen?
"t Klopt echt niet. Maar je moet natuurlijk zelf weten of je zoiets doet!

Ik ben het met de eerdre reacties eens over het interne geheugen. 256 is echt een tekortkoming voor je pc. 512 werkt al prima, maar ook ik zou overgaan op 1024 mb.

Wat echter ook je pc traag maakt is Norton. Uit 1 van je vorige berichten maakte ik op dat je Norton gebruikt. Staat deze virusscanner altijd aan? (afgezien of die een scan doet of niet).

Zoja dan zou ik kiezen voor een andere virusscanner. Etrust bijvoorbeeld. deze is goed uit de tests gekomen en eist amper wat van je systeem. :thumb:

Je videokaart is inderdaad niet erg belangrijk voor het gebruik van Windows, maar let wel. Dit geld dan eigenlijk ook alleen voor het gebruik van windows. Naar mijn weten heeft het wel degelijk effect op bijvoorbeeld het bekijken van een grafisch gecompliceerde site. Ook daarvoor is immers een grafische kaart.

Groeten Lennart

256 mb en een on-board videokaart, die hoogstwaarschijnlijk de 32mb nog afhaalt van je intern (shared memory), dan blijft er nog maar 224mb over voor XP, daar zal XP zeker niet vlot op gaan lopen. Upgraden naar 512mb is dan ook geen overbodige luxe, dan kan je eventueel ook nog je interne videokaart 64 mb geheugen toewijzen in je bios. Dit alles zal waarschijnlijk een wereld van verschil maken.

Geplaatst door maestro12
256 mb en een on-board videokaart, die hoogstwaarschijnlijk de 32mb nog afhaalt van je intern (shared memory), dan blijft er nog maar 224mb over voor XP, daar zal XP zeker niet vlot op gaan lopen. Upgraden naar 512mb is dan ook geen overbodige luxe, dan kan je eventueel ook nog je interne videokaart 64 mb geheugen toewijzen in je bios. Dit alles zal waarschijnlijk een wereld van verschil maken.
Ja inderdaad klopt!! 224 over, maar bij iemand die van binnen exact, letterlijk, dezelfde pc heeft, loopt t wel optimaal.Ligt t misschien aan Norton?

In iedergeval ga ik deze week, morgen misschien na overleg even een 256kaart én een 128mb video kaartje erbij halen.

Enige nadeel is dat ik met Everest er nog niet uit kom welke Ram ik heb. SD DDR of DDR2...Dit geeft die aan:

Veld Waarde
Systeemgeheugen 224 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Veld Waarde
RAM Slots 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM
Veld Waarde
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 AMR

Als ik
DDR heb: http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=1842&list=11&subgroep=66
DDR2:http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=3064&list=11&subgroep=156
En als ik SDRAM heb:
http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=931&list=11&subgroep=67

En de videokaart die er in komt; mits ik ruimte heb, ga ik zo nog bekijken.
http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=2708&list=3&subgroep=107

Is dit allemaal compatibel?

Misschien heb je hier iets aan:

What is PC2700 DDR SDRAM ?

Thursday, January 31, 2002

Intel official DDR chipset launched

Jan 21, 2002, less than two weeks into Intel official launched of a new chipset supporting Double Data rate (DDR) DRAMs operating at 266 MHz for PC2100, there is already a growing speculation about the prospects for the next generation of 333 MHz DDR chips for PC2700.

What is PC2700 ?
DDR also known as Double Data Rate SDRAM memory technology is a revolutionary new technology derived from the mature SDRAM technology. The secrets behind DDR memory high performance architecture is its capability to perform two data read/write operations in one clock cycle – therefore providing twice the throughput of SDRAM. If you have not read the previous article regarding PC2400 DDR Memory –
Click Here

DDR memory currently supports memory bus speeds of either 100MHz or 133MHz, equivalent to Data Rate of 200 and 266Mhz respectively. Newer and faster memory bus speed such as 166Mhz (Data Rate 333Mhz) and the DDRII 200Mhz (Data Rate 400Mhz) are presently under consideration by JEDEC.

Lately, there have been many enquires into the availability of PC2700 even when PC2100 have not emerged as the main stream memory yet. Offically, Intel have launched the new 2.2Ghz P4 with DDR i845D chipset on Jan 7, 2002 and DDR memory should eventually replace PC133 SDRAM very quickly.

For those who have not read the previous article on PC2400, this is how PC2700 should be interpreted. PC2700 describes the memory transfer rate of 2700 MB/sec (2.7 GB/sec) on a 64-bit bus rather than its Clock speed Mhz.

My first stop is to find out if JEDEC have approved the PC2700 standards for the 184pin DIMM. After researching JEDEC website at www.jedec.org, I have not found a single PC2700 DIMM reference design guide released, indicating that the guidelines are still in the “Work in Progress” stages. But on another note, only the 200pin DDR SODIMM reference guide could be found.

------------------update----------------

misschien heb je wat meer aan het complete bericht :o

http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=1749

Bedankt

Inmiddels ben ik er al uit.
Ik ga een DDR kaart halen(1st genoemde) en die videokaart halen.

Is die laatste een beetje een goede?Ook voor games? niet de nieuwste natuurlijk.

Ik heb nu een ASROCK M266A moederbord erin zitten.
Een heeeeel klein ding.

Deze kaart moet er in passen volgens.

De onboard kaart is rampzalig.Het snoept 32 mb weg van mn 256 mb...Daardoor loopt die trager en ik heb slechte kwaliteit met spellen.

Als mijn kaart er morgen/overmorgen in gaat, doe ik niet zelf, dan schakel ik de onboard uit, dan heb ik 512 mb intern geheugen want ikga ook een 256 mb kaart erbij halen.
Dan zit ik denk ik wel goed.

Je kunt er wel mee uit de voeten, maar de nieuwste games speel je er niet op. Dat is niet zo heel gek ook want je hebt natuurlijk niet de nieuwste computer. Maar zeker voor het systeem wat je hebt denk ik dat dit een degelijke kaart is.

Nou de GeForce MX4000 is t niet geworden, werdt niet meer geleverd enzo.
T is de Club 3d Radeon 9250 kaart geworden.
128 mb 64bits... CRT DVI(zegt me nix) en een TV OUT channel.
8x agp...

Is ook niet voor de nieuwste spellen, maar dat wil/hoef ik ook helemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan