Snellere processor zin of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramdeb

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Hallo,

Ik heb een pc en ik merk dat hij het moeilijk heeft met wat nieuwe games.
Ik ontwerp achtbanen met een simulatie (nolimits2) en ik wil graag als GTA5 uitkomt lekker kunnen gamen.
Ook bewerk ik wel eens foto met photoshop.
Het leek me leuk om eens te kijken of ik me pc sneller en kan laten werken door een andere processor te plaatsen.

Nu is mijn vraag: Heeft het bij mijn systeem nog zin om er een snellere processor in te zetten, zo ja welke kan ik aanschaffen?

Hier een lijstje met wat info:

moederbord= asrock fm2a75 pro4-m
processor= amd a8 5600k
Videokaart= nvidia geforce gtx 760
Ram= 8 GB

Met vriendelijke groet,

Bram

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,nl

Denk niet dat je echt verschil gaat merken et een snellere processor wat in je moederboord past hier een vergelijk met de processor die volgens mij de snelste is die op het moederbord past

Super bedankt voor de snelle reactie!

Dus om het als ik het goed begrijp kan ik een andere processor plaatsen, (AMD A10-6800K) maar het verschil zou bijna niet te merken zijn ?

Goedemorgen,

Ja volgens mij wel maar wacht even misschien hebben andere een andere mening ,wat wel een verbetering is is een ssd dan start alles net even sneller op wat een gevoel van snelheid geeft;)

En zijn er nog andere manieren om mijn pc sneller te krijgen of haal ik al bijna alles uit me chipset wat er in zit?

Een ssd heb ik al van 100 GB die opstart met windows 7 ;)
;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Stond niet in je lijstje;) dan zou ik gewoon nog doordraaien want elke aanpassing zal je niet echt gaan merken zoals eerder gemeld.

Wanneer ik een andere processor plaats is dat dan plug and play of moeten er dingen veranderd worden in bios ofzo?:(

Oke noja jammer maar toch bedankt zou dus dan een andere pc moeten kopen :rolleyes:

Hoi,

Hier staan de processors die je moederbord ondersteund met de daarbij benodigde bios dus als je niet de juiste bios hebt voor een bepaalde processor zal je eerst met de oude processor een bios update moeten doen verder draait het dan wel.

Ps je weet dat je een bericht kan aanpassen

Laatst bewerkt:
Je kan in bios toch kijken meestal met del toets drukken terwijl hij opstart en daar kijken welke bios je hebt, en op asrock zal je benodigde bios update moeten downloaden maar als je het nog nooit gedaan hebt zou ik iemand erbij halen die het vaker gedaan hebt want wanneer het misgaat zal je een nieuw moederbord moeten kopen

Ja ben wel eens in mijn bios geweest maar heb nog nooit een update gedaan :o

Hoi,

Moet je ook niet doen als alles goed werkt maar bv als wel een processor upgrade wilt doen en je hebt niet de juiste dan zal je wel moeten maar bij geen verandering gewoon laten.

Het zou wel helpen als je een intel i5 zou nemen, maar dan moet je ook een ander moederbord nemen.

zoiets ----> link

maar eigenlijk zou je gta v gewoon kunnen spelen met de processor die je nu hebt. Natuurlijk niet op de hoogste settings, maar het zou moeten werken

Laatst bewerkt:
Mmmm jammer dat een AMD A10-6800K weinig effect zou hebben leek mij een mooie makkelijke upgrade.
Meteen een ander moederbord is ook zo wat ;)

Maar wat ik niet snap een i5 heeft toch minder GH dan de processor die ik nu heb?

Je moet niet alleen naar de kloksnelheid kijken daar komt veel meer bij kijken. Een intel processor is ook een heel andere processor dan een AMD. Je kan ze daarom niet vergelijken aan de kloksnelheid.

Oké maar als ik toch een ander moederbord nodig ben kan ik toch beter een i7 nemen? En is dat plug and play alles aansluiten en Windows opnieuw installeren of komt daar meer bij kijken?

Je zou alleen windows opnieuw moeten installeren inderdaad.

Je kan een i7 nemen, maar het is zo dat het op dit moment je niet veel prestatie verschil ziet in gamen. Dat komt doordat een i7 hyperthreading gebruikt en dan heeft de i5 niet. Veel games zijn niet geoptimaliseerd voor hyperthreading, maar dat zal wel gaan veranderen dus als je iets meer future proof wilt dan zou ik voor de i7 gaan.

MAAR aan de andere kant je hebt als videokaart maar een gtx 760 en of je nou een i5 of i7 neemt het zal niet echt heel veel uitmaken.

Super duidelijk maar nu nog een vraagje stel ik neem een ander moederbord met een i5. Past dat moederbord dan zomaar in mijn case? Zijn alles kasten Kwa inbouwen van moederborden het zelfde?

Ik zie dat je nu een micro-ATX moederbord hebt. Heel vaak is het zo dat een ATX dan ook wel past, maar voor de zekerheid zou ik wel willen weten wat voor case je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan