Snellere processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley hagenaar

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
25
hallo mensen.
ik heb een vraag.

ik heb nu een amd processor 1.2 gh
ik wil een snellere processor van amd
er in gaan zetten kan ik zomaar een
snellere amd processor er in bouwen
of zit het toch anders in elkaar dan ik denk

hoor ut graag

groet wesley
 
Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans topic.
 
Dat ligt helemaal aan het merk en type van je moederbord of er een snellere processor in kan, bovendien is het dan de vraag of die processor dan nog te koop is.
 
hallo mensen.
ik heb een vraag.

ik heb nu een amd processor 1.2 gh
ik wil een snellere processor van amd
er in gaan zetten kan ik zomaar een
snellere amd processor er in bouwen
of zit het toch anders in elkaar dan ik denk

hoor ut graag

groet wesley

zoieo even kijken naar de FSB snelheid van je moederbord want op de Cpu staat vaak hoe snel de FSB moet zijn anders werkt ie niet of slecht en even kijken welke socket je hebt en dat was het wel ongeveer
 
Je hebt een socket A.

Support of processor clock-speeds between 600 MHz (Duron) to 2333 MHz (Athlon XP 3200+)
Double data rate 100, 133, 166 and 200 MHz front side bus on Duron, XP and Sempron processors, based on the DEC Alpha EV6 bus.
Initially lanched with just 100 FSB support from earlier chipsets, and evolved stepwise to higher FSB, so while the socket has remained pin compatible throughout its lifetime, clock, timing, BIOS and voltage issues restrict compatibility between older chipsets and later processors.

Oftewel, het is nog maar de vraag of zomaar elke cpu op je bordje kan. Er zitten veel beperkingen aan. Alle dikgedrukte bovenstaande informatie is van belang om te kijken welke cpu op je bordje past.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan