Snelmenu "Kopiëren naar"

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Als je in de Windows Verkenner rechts klikt op een bestand krijg je een snelmenu "Kopiëren naar..." en de mogelijkheid te kopiëren naar "Documenten", de USB stick,...
Nu vroeg ik me af of je ervoor kunt zorgen dat daar een niet-standaard bestemming bijkomt, bvb. een welbepaalde map op de USB stick?
Ik vraag dit omdat ik les geef op een avondschool. Op het einde van de avond kopiëren de cursisten hun oefeningen naar de USB stick, maar sommigen hebben daar na een jaar nog altijd last mee...
 
Dat kan. Navigeer met de Verkenner naar: C:\Documents and Settings\gebruikersnaam en dubbelklik op de map SendTo.
Eenmaal in deze map kies je voor rechtermuisknop/ Nieuw/ Snelkoppeling en geef je de locatie op (b.v. D:\huiswerk) en geef een logische naam aan de snelkoppeling. Klik op Voltooien en klaar is Kees.
Wel is het zo dat ten tijde van het aanmaken van een snelkoppeling, een usb stick in de pc moet zitten met de map (Huiswerk) reeds aangemaakt op deze stick.
Ook is het zo dat op iedere pc de geheugenstick dezelfde drive-letter moet hebben en iedereen dezelfde map op de stick moet hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt heel mooi!

Maar nu heb ik een probleem in Windows 7.
Het is mijn thuis PC, dus ik heb administrator rechten.

Ik ga nu naar C-Gebruikers-Mijn Naam en klik op SentTo. Maar daar krijg ik de melding "Toegang geweigerd"

Ik krijg trouwens dezelfde melding als ik naar Documents and Setting ga.

Heel ergerlijk, hoe haal ik die beveiliging eraf?
 
Kun je echt inloggen als Administrator?
 
Kun je echt inloggen als Administrator?

Zeker weten!
Ik had dit probleem nooit in Windows XP, wel al in Vista. Ik denk dat ik toen die beveiliging eraf had gehaald via zelfde Tabblad als Ouderlijk toezicht en dan nog een aantal keer doorklikken, maar heb de procedure dom genoeg niet opgeschreven.
 
Hmmm... helaas heb ik niet genoeg ervaring met Windows 7 om je te vertellen hoe dit aan te passen is. Misschien 1 van de andere forumleden :)
Succes!
 
Ik heb het gevonden.:)
De mappen in Vista en 7 waarin je geen toegang hebt zijn "Nepmappen" gemaakt om compatibiliteit met oudere programma's te waarborgen. Je herkent ze aan een koppelingspijltje.

Eén en ander staat hier:
http://vistabits.nl/probleemoplossing/documents_settings_openen.htm

De toegankelijke Map SentTo is hier te vinden:
C-Gebruikers-Gebruikersnaam-AppData-Roaming-Microsoft-Windows-SendTo
 
Kijk! Goed gesnuffeld! Ben benieuwd of voor de rest mijn uitleg dan klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan