Snelmenu's in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdB54

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Het snelmenu onder de rechter muisknop mankeert plotseling de rubriek "Nieuw": ik kan dus bijvoorbeeld geen nieuwe map meer aanmaken. Tegelijkertijd is er meer in de war: als ik een bestaande map probeer te openen - ook via snelkoppeling - dan krijg ik het menu "Openen met". Wat is er misgegaan?? Kan het te maken hebben met het installeren van de laatste NVIDIA beeldschermdriver(s)? Deze nestelen ook opties in het rechtermuismenu, en mogelijk sindsdien heb ik problemen. De-installeren heeft echter geen reset van de oude waarden tot gevolg gehad. Waar moet ik het zoeken?

Is dit het enigste wat je onlnags hebt geinstaleerd?? het klinkt een beetje alsof je bent lastig gevallen door spyware of iets dergelijks.
Heb je dit in het hele verkenner platform?

Ben niet de enige die op deze computer rommelt. Heb met Spybot wel een Alexa-achtig ding gemeld gekregen & geneutraliseerd, maar dat heeft niet geholpen.

je zou kunnen kijken waarme bestanden worden geopend als je bv de extensie weet, je kan dan zien of windows nog wel weet waarmee hij ze moet openen.
Dit doe je in XP door op de file te gaan staan, dan rechtsklik muis, dan eigenschappen en dan zie je in tabbald algemeen de bestandstype en rechts zie je openen met, zo zou je kunnen zien waarmee hij hem staandaard moet openen, je zou dus ook zo weer het dergelijke programma kunnen toewijzen waarme je wilt dat dit bestand wordt geopend.
Voor de menus heb ik eigenlijk geen oplossing, het klintk heel vreemd, het alexa "spyware"dat lijkt me wel eens op te vallen dat dat standaard bij iedereen aanwezig is, alsof het door windows zelf wordt geplaatst, daar kan het ook niet door komen, mischien is een systeemherstel een oplossing?

Heb al dat soort ideeën ook gehad. Systeem herstellen had ik zoveel mogelijk weggepoetst (dat werkt immers toch niet). Ik heb uiteindelijk maar de systemdir's en de registry en nog eea verwijderd en heb zojuist Windows weer opnieuw geinstalleerd. Zoals je ziet begin ik alweer een beetje op poten te raken, maar het is wel veel werk, want natuurlijk zijn alle toepassingen nu ook even "zoek". Het menuutje is echter weer hersteld. Heb inmiddels wel een image-programma veroverd. Als ik zometeen een mooie cleane configuratie heb is dat dus het eerste wat ik ga doen: een image branden.

Goed idee, wou dat iedereen zo slim was, helaas niet.
Toch een vreemd verhaal.
Maar goed alles werkt weer naar behoren denk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan